آفتاب

کشته شدن 11 عضو ارتش اوکراین در درگیری های شرق این کشور

کشته شدن 11 عضو ارتش اوکراین در درگیری های شرق این کشور

تهران-ایرنا- سخنگوی شورای دفاعی و امنیت ملی اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته حدود 11 نظامی ارتش اوکراین در مناطق عملیات های نظامی در شرق اوکراین کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، ˈآندری لیسنکوˈ سخنگوی شورای دفاعی و امنیت ملی اوکراین گفت: براساس گزارش ها طی 24 ساعت گذشته 11 عضو ارتش اوکراین در درگیری های شرق اوکراین کشته شدند و حدود 45 سرباز اوکراینی نیز توسط شبه نظامیان جدایی طلب به گروگان گرفته شده اند. شورای دفاعی و امنیت ملی اوکراین هنوز اطلاعاتی از این سربازان دستگیر شده توسط شبه نظامیان ندارد.

براساس گزارش ها، 14 مورد گلوله باران ایست بازرسی های ارتش اوکراین نیز مخابره شده است.

گزارش حاکی است که نیروهای امنیتی اوکراین و شبه نظامیان در منطقه دونتسک و لوهانسک نیز همچنان به شدت درگیر هستند و همزمان نیروهای مسلح اوکراین در حال انجام عملیات برای بازپس گیری این مناطق است.

از زمان آغاز عملیات نظامی اوکراین علیه شبه نظامیان جدایی طلب در شرق این کشور از اواسط ماه آوریل، ارتش اوکراین از خودروهای نظامی، آتشبار سنگین و حملات هوایی استفاده کرده است.

وزارت بهداشت اوکراین همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز این عملیات نظامی تاکنون 478 غیرنظامی کشته و بیش از یکهزار و 300 تن دیگر زخمی شده اند. طی این عملیات ساختمان های زیادی ویران شده است و ده ها هزار اوکراینی نیز مجبور شده اند از خانه های خود بگریزند.

رسانام**9234**1010
کد N397220

وبگردی