آفتاب

تظاهرات سراسری در انگلیس در اعتراض به جانبداری بی.بی.سی از اسرائیل

تظاهرات سراسری در انگلیس در اعتراض به جانبداری بی.بی.سی از اسرائیل

صدها تن از مردم در سراسر انگلیس در اعتراض به جانبداری بی.بی.سی از رژیم صهیونیستی در پوشش اخبار غزه تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، معترضان در لندن، نیوکاسل، منچستر و لیورپول با حمل پلاکاردهایی با عکس قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعتراض خود را نشان دادند. از سوی دیگر بیش از 3700 تن از فعالان اینترنتی نیز کمپینی در حمایت از مردم غزه برپا کرده‌اند.

روز سه‌شنبه معترضان نامه سرگشاده‌ای از کمپین اعلام همبستگی با فلسطین، ائتلاف جنگ را متوقف کنید، کمپین خلع سلاح هسته‌ای و سایر گروه‌ها منتشر کرده و در مقابل دفتر اصلی شبکه خبری بی.بی.سی در لندن تجمع کردند.

این گروه‌ها معتقدند که پوشش اخبار غزه از سوی بی.بی.سی شرایط موجود را نشان نمی‌دهد و جانبدارانه و به نفع اسرائیل است.

در بیانیه این گروه‌ها آمده است: ما می‌خواهیم به شما یادآوری کنیم که غزه هیچ ارتشی ندارد، نیروی هوایی و نیروی دریایی نیز ندارد اما اسرائیل دارای بزرگترین و قدرتمندترین ارتش جهان است. زمانی که شما این اشغالگران را به عنوان قربانی نشان می‌دهید و کسانی که سرزمینشان محاصره شده است، ظالم جلوه می‌دهید، ما به شما یادآوری می‌کنیم که مقاومت حق آنهاست و طبق قوانین بین‌المللی است.

در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از 200 تن کشته و بیش از 1400 تن زخمی شدند که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان خردسال تشکیل می‌دهند. گزارشی از سازمان ملل نیز نشان می‌دهد که 77 درصد از افراد کشته شده غیرنظامی و اکثرا کودک هستند.

معترضان در لیورپول نیز در مقابل دفتر بی.بی.سی تجمع کرده و پلاکاردهایی با عنوان "بمباران غزه را متوقف کنید" حمل می‌کردند. معترضان انگلیسی همچنین در شهر نیوکاسل مراسم یادبودی برای قربانیان فلسطینی برگزار کرده و خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

انتهای پیام

کد N397116

وبگردی