آفتاب

نخست وزیر هند: با تروریسم باید قاطعانه برخورد شود

نخست وزیر هند: با تروریسم باید قاطعانه برخورد شود

دهلی نو - ایرنا - ˈنارندرا مودی ˈ نخست وزیر هندوستان طی سخنانی در اجلاس سران گروه بریکس که در برزیل برگزار شده خواستار برخورد قاطع با تروریسم شد.

به گزارش ایرنا، مودی که به همراه روسای جمهور چین، روسیه ،آفریقای جنوبی و برزیل در ششمین اجلاس بریکس شرکت کرده گفت: تروریسم درهر شکل آن مخالف انسانیت است و سکوت جهان سبب ازهم پاشیده شدن کشورها و نتایج وخیم غیر قابل جبران خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جهان باید با اتحاد درمقابل چالش ها ایستادگی کند،افزود:مناطق گوناگون از افغانستان تا عراق و آفریقا شاهد ناآرامی و هرج و مرج است و این امر سبب بی ثباتی می شود که به سرعت به داخل مرزهای دیگر کشورها نفوذ می کند.

وی با اشاره به اینکه آینده افغانستان نامشخص است، تصریح کرد: مردم افغانستان دهه های متوالی رنج کشیده اند و جهان باید برای حمایت ازآنها و ساختن یک محیط امن، با ثبات و همراه با دموکراسی کارآمد با یکدیگر متحد شود.

نخست وزیر هند با اشاره به اینکه باید به افغانستان درمبارزه با تروریسم کمک شود، افزود: این امر برای حفظ پیشرفت بدست آمده دریک دهه گذشته بسیار مهم است.

ˈهند به حمایت خود از افغانستان ادامه خواهد داد و در زمینه های حکومتی، امنیتی و اقتصادی به پیشرفت این کشور کمک خواهد کرد.ˈ

نارندار مودی با اشاره به رویدادهای خاورمیانه از جمله بحران در عراق گفت :شرایط پیش آمده در غرب آسیا یک تهدید جدی برای صلح منطقه ای و جهانی است. این وضعیت سبب نگرانی هند شده زیرا تحولات سبب به خطر افتادن جان هفت میلیون هندی می شود که درکشور های حوزه خلیج فارس زندگی می کنند.

نخست وزیر هند خطاب به همتایان خود و سران کشورها اظهارداشت: ما باید با بررسی اوضاع یک راه حل مناسب برای پایان دادن خشونت ها در عراق بیابیم .

وی با اشاره به سوریه در ادامه گفت: ناآرامی ها همچنان در سوریه ادامه دارد و هند از این امر بسیار نگران است. هند به طور مداوم از دو طرف خواسته که به درگیری ها پایان دهند. مداخله خارجی نظامی و یا راه حل خارجی تحمیلی نمی تواند به این بحران پایان دهد.

نخست وزیر هند در ادامه سخنانش مبارزه با تروریسم را یک کار گروهی دانست و تاکید کرد: هدف قراردادن افراط و تروریسم به صورت انفرادی نمی تواند سبب شکست آن شود.

وی تصریح کرد: من از سازمان ملل می خواهم که هرچه سریع تر یک قطعنامه بین المللی ضد تروریست به تصویب برسند.

نشست سران گروه بریکس روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته در شهر فورتالزای

برزیل برگزار شد.

آساق ** 2163 ** 275 **
کد N397025

وبگردی