آفتاب
کرزای:

هدف قرار دادن کارمندان دولت عمل خلاف تمام ارزش های دینی و انسانی است

هدف قرار دادن کارمندان دولت عمل خلاف تمام ارزش های دینی و انسانی است

واکنش شورای امنیت به تهدید گروههای افراطی و واکنش کرزای به حمله تروریستی به کارمندان ریاست جمهوری از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های افغان، حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به کارمندان ریاست جمهوری اعلام کرد که هدف قرار دادن افراد بی گناه و کارمندان دولت عمل خلاف تمام ارزش های دینی و انسانی بوده که به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

بر این اساس در جریان حمله به خودروی ماموران دفتر ریاست جمهوری افغانستان در شهر کابل که از سوی بمب از راه دور کنترل می شد، ۲ کارمند ریاست جمهوری کشته و پنج فرد دیگر زخمی شدند که به بیمارستان منتقل شدند.

خبر دیگر اینکه وزارت کشور افغانستان در بیانیه ای حمله تروریستی در پکتیکا را به شدت محکوم کرد و گفت عاملان این گونه حملات نه تنها بویی از انسانیت و اسلامیت نبرده اند بلکه دشمن انسانیت و اسلام بوده و به خاطر بدنام سازی اسلام عزیز دست به این گونه حملات می زنند.

در این بیانیه آمده است که حمله تروریستی در ماه مبارک رمضان و به خاک و خون کشیدن مردم روزه دار با تمامی اصول و ارزش های انسانی و اسلامی در تضاد است.

همچنین شورای امنیت سازمان ملل دو حمله مرگبار در ولایت پکتیکا در افغانستان و کشته شدن 89 نفر و زخمی شدن چند فرد دیگر و همچنین حمله دیگر در کابل را به شدت محکوم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی درباره تهدید گروه طالبان، القاعده و دیگر گروههای افراطی در افغانستان تروریسم را اقدامی جنایتکارانه و غیر قابل توجیه خواند.

کد N396710

وبگردی