آفتاب

کردهای ترکیه برای مبارزه با داعش وارد سوریه شدند

کردهای ترکیه برای مبارزه با داعش وارد سوریه شدند

آنکارا - ایرنا - روزنامه ˈرادیکالˈ ترکیه، امروز چهارشنبه نوشت: بیش از 800 نفر از کردهای ترکیه برای حمایت از حزب اتحادیه دمکراتیک سوریه (PYD)، به شهر مرزی ˈقبانیˈ از توابع ˈحلبˈ رفته اند.

به گزارش ایرنا، این گروه در پی تشدید درگیری های بین تروریست های ˈداعشˈ با PYD در منطقه قبانی با عبور از سیم های خارداری که در مرز ترکیه با سوریه تعبیه شده، وارد قلمروی سوریه شده اند.

روزنامه رادیکال چاپ ترکیه در شماره امروز خود می افزاید: تروریست های داعش پس از تصرف شهرهای تل ابیض و جرابلس واقع در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه، به سوی منطقه قبانی واقع در حومه حلب که در کنترل PYD است، درحال پیشروی هستند.

این روزنامه با یادآوری این که PYD شاخه سوری پ.ک.ک است، می افزاید: در پی این پیشروی، صدها تن از شهروندان کرد شهرهای غازی آنتپ و شانلی عرفای ترکیه برای کمک به PYD با تخریب سیم خاردار نصب شده در مرز وارد قلمرو سوریه شده اند تا در مبارزه کردهای سوریه با داعش به آن ها یاری دهند.

به نوشته رادیکال، ارتش ترکیه نیز هم زمان بر کنترل امنیت مرزی این کشور با سوریه افزوده و نیروهای خود در مرز را تقویت کرده و صدها دستگاه تانک به منطقه اعزام کرده است.

بنابر این گزارش، ارتش ترکیه برای جلوگیری از عبور غیرمجاز از خاک ترکیه به سوریه خندق هایی به عرض 2.5 الی 4 متر در نوار مرزی احداث کرده است.

در این میان ˈابراهیم آیهانˈ نماینده شهر شانلی عرفا از حزب مخالف ˈدمکراسی خلقˈ در مجلس این کشور فاش کرده که عوامل گروه تروریستی داعش این شهر را به عنوان قرارگاه مرکز فرماندهی خود تبدیل کرده است.

وی گفته است: در منطقه قبانی حملات سنگینی علیه کردهای منطقه صورت می گیرد و باندهای وابسته به تروریست های داعش، جنایات هولناکی در این منطقه مرتکب می شوند.

آیهان با اعلام این که تروریست های داعش از سوی کشورهای مشخصی در منطقه و در راس آن ترکیه مورد حمایت قرار دارد، افزود: شهر شانلی عرفا به صورت کانون حمایت ها از تروریست های داعش درآمده است.

این نماینده مجلس ترکیه تصریح کرده که در شهر شانلی عرفا شاهد حضور عوامل داعش هستیم. تروریست ها از این شهر به عنوان سکویی برای انتقال تکفیری ها به سوریه و عراق استفاده می کنند.

خاورم/2011**7074**1275
کد N396566

وبگردی