آفتاب
یک کارشناس مذهبی:

شب‌های قدر فرصتی مناسب برای افزایش معنویت در جامعه است

شب‌های قدر فرصتی مناسب برای افزایش معنویت در جامعه است

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: شب‎های قدر فرصتی مناسب برای افزایش معنویت در جامعه است.

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: شب‎های قدر فرصتی مناسب برای افزایش معنویت در جامعه است.

حجت‎الاسلام علی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهارکرد: هم‎اکنون در جامعه احساس می‌شود که عده‎ای از مردم از معنویت دور شده‎اند که دلیل این دور شدن خصوصاً در قشر جوان را می‌توان مشکلات روزمره زندگی مردم دانست، ولی باید نیاز به گرایش به معنویت افزایش یابد و باورهای مذهبی را در مردم احیا کرد و یکی از فرصت‌ها برای احیای معنویت مردم، شب‎های قدر است.

وی افزود: شب قدر شبی است که در آن مقدرات انسان در آن شب ترسیم می‌شود، لذا بستگی به اراده انسان است که بخواهد مقدرات خود را تغییر دهد. زیرا وسیله نزدیکی کسانی که خواهان نزدیکی به خداوند هستند فراهم می‌شود، پس لازم است مردم در شب‌های باارزش قدر در مساجد اجتماع کنند تا اگر کسی در آن جمع شکسته شد خداوند به واسطه او گناهان بقیه را نیز ببخشد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: مردم همواره در تعیین سرنوشت خود دخیل هستند و هر اندازه که خود خواهان تغییر سرنوشتشان باشند، می‌توانند آن را تغییر دهند تا آینده‌ای خوب برای خود ترسیم کنند. لذا به همین جهت مردم در شب‌های قدر در مساجد به راز و نیاز پرداخته و مسائلی که از عهده خودشان خارج است را به خداوند واگذار می‌کنند.

وی اظهار کرد: قرآن در ماه مبارک رمضان نازل شده است و به همین جهت رمضان را بهار قرآن می‌نامند، لذا بهتر است مردم در این ماه قرآن بخوانند و در آن تفکر کنند ولی ممکن است عده‌ای کم‌سواد باشند لذا روخوانی قرآن برای آنان بی‌تاثیر نیست و ثواب زیادی عاید آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام

کد N396555

وبگردی