آفتاب

نماینده ابهر:اقتصاد کشور در سایه امضاهای طلایی دچار مشکل است

نماینده ابهر:اقتصاد کشور در سایه امضاهای طلایی دچار مشکل است

تهران – ایرنا - نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد دلالی، تعاملات باندی، اولویت نداشتن اقتصاد سالم و امضاهای طلایی مشکلات جدی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، محمدرضا خان محمدی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل بیکاری دانش آموختگان حوزه انتخابیه اش گفت: مسوولان اجرایی کشور با برنامه ریزی دقیق و کاربردی به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و با ایجاد اشتغال بیش از این شاهد هدر رفتن سرمایه ها در کشور نباشیم.

نماینده مردم ابهر در مجلس ادامه داد: بسیاری از جوانان کشور با داشتن تحصیلات عالی و هوش کافی متاسفانه با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند لذا لازم است مسئولان اجرایی کشور با برنامه ریزی دقیق و کاربردی به فرمان رهبر معظم انقلاب که توجه به جوانان نخبه را از وظایف مسئولان برشمرده اند لبیک بگویند.

وی از بی توجهی به رفع معضل بیکاری جوانان با توجه به تاکید ویژه دولت و مجلس انتقاد کرد و گفت: فرصت های بیشماری برای رفع معضل بیکاری در کشور وجود دارد که یکی از بازرترین آن توجه به سرمایه نفت و گاز کشور است که با حضور دانشمندان تراز جهانی کشورمان در این صنعت امکان رفع بیکاری و رونق اقتصاد کشور فراهم است.

خان محمدی ضمن تشکر از دولت یازدهم در مهار تورم٬ ابراز امیدواری کرد که با بستن کمر همت در جهت کاهش فشار رکود و فشار بر تولیدکنندگان و جوانان جویای کار اقدام انقلابی در راستای حذف این معضل صورت بگیرد.

نماینده مردم ابهر در مجلس با تشکر از وزیر بهداشت به واسطه اجرای طرح تحول سلامت، افزود: امیدواریم با تداوم اجرای این طرح خانواده های بیمار به فرموده رهبر معظم انقلاب به جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشند.

خان محمدی با تأکید بر رعایت عدالت در اختصاص اعتبارات ابراز امیدواری کرد با دستور قاطع دولت و پیگیری معاونت برنامه ریزی اعتبار مستقل برای شهر سلطانیه اختصاص یافته و تا حدی از محرومیت آن کاسته شود.

نماینده مردم ابهر در مجلس همچنین با تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبار برای ارتقای روستاها و رعایت رتبه بندی معلمان زحمت کش در حوزه انتخابیه اش٬ از صدا و سیما خواست که توجه بیشتری به پوشش فعالیت های مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی افزود: راههای ارتباطی روستاهای ابهر و خرم دره نیاز به اعتبار داشته و مسیر ابهر خرم دره به سلطانیه نیز باید چهار بانده شود.

خان محمدی بر تکمیل پروژه بیمارستان های ابهر، خرم دره و سلطانیه تأکید کرد و از ضرورت تأمین غیر برای تکمیل راه های مواصلاتی سخن گفت و از وزرای کشاورزی و نیرو خواست مشکل آب شرب و کشاورزی ابهر و حومه را حل کنند.

نماینده مردم ابهر یادآور شد: از هیات رییسه مجلس می خواهم تا در جلسه ای علنی یا غیر علنی وضعیت سرمایه ای بانک ها و گردش مالی آنها را که به خاطر معوقات قفل شده مورد بررسی قرار دهندتا شاهد شفافیت لازم در این باره باشیم.

سیام**** 1058**1415
کد N396530

وبگردی