آفتاب

درخواست پوروشنکو از اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم ها علیه روسیه

درخواست پوروشنکو از اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم ها علیه روسیه

تهران-ایرنا-ˈپترو پوروشنکوˈ رییس جمهوری اوکراین از اتحادیه اروپا خواست تا در نشست امروز(چهارشنبه) سران این اتحادیه در بروکسل تدابیر شدیدتری را علیه روسیه وضع کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف، پوروشنکو با ˈهرمان ون رامپویˈ رییس شورای اروپا گفت وگو کرده و وضعیت شدید درگیری ها را در شرق اوکراین به اطلاع وی رسانده است.

پوروشنکو همچنین شواهد جدیدی را در اختیار رامپوی قرار داده است که به موجب آن جدایی طلبان طرفدار روسیه همچنان از مرزهای آن کشور وارد اوکراین می شوند، غیر از این تجهیزات نظامی و تسلیحات نیز از این مرزها وارد اوکراین می شود.

وی در گفت و گوی خود با رامپوی از اتحادیه اروپا خواسته است موضع قوی خود را علیه اتحادیه اروپا برای حمایت اوکراین نشان دهد.

دیپلمات ها در بروکسل می گویند سران اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در بروکسل، احتمالا تحریم های جدیدی را علیه روسیه وضع می کنند؛ اما این تحریم ها به اندازه تدابیر شدید اقتصادی که امریکا قصد دارد علیه روسیه اعمال کند، نیست.

هر چند شماری از اعضای اتحادیه اروپا مانند لهستان و بعضی کشورهای حوزه دریای بالتیک با تحریم های شدید علیه روسیه موافق اند. اوکراین روسیه را متهم می کند که چشم خود را بر عبور جنگجویان روس از مرزهای خود بسته است. این جنگجویان با جدایی طلبان همکاری می کنند و سلاح و تجهیزات نظامی را نیز با خود از مرز عبور می دهند.

خشونت ها از زمانی در مناطق روس زبان شرق اوکراین آغاز شد که اعتراضات معترضان در میدان استقلال کی یف به برکناری دولت مورد حمایت ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری پیشین اوکراین در ماه فوریه (بهمن1392) منجر شد. الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در پی برگزاری همه پرسی در این منطقه در ماه مارس (اسفند 1392) درگیری میان جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین را در پی داشت. از زمانی که دولت کی یف عملیات ضد تروریستی را از اواسط ماه آوریل (فروردین 1393) آغاز کرده است، در مجموع 258 نفر از نیروهای دولت اوکراین کشته شده و نزدیک به یکهزار نفر زخمی شده اند. صدها نفر از غیرنظامیان و جدایی طلبان نیز کشته شده اند.

اروپام**9157 ** 1064
کد N396444

وبگردی