آفتاب
بشار الجعفری:

برخی کشورها برای از سرگیری رابطه سیاسی و امنیتی با سوریه تلاش می کنند

برخی کشورها برای از سرگیری رابطه سیاسی و امنیتی با سوریه تلاش می کنند

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد که برخی کشورها برای از سرگیری رابطه دیپلماتیک و همکاری امنیتی با سوریه تلاش می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در سخنانی اظهار داشت: برخی کشورهای حامی گروه های تروریستی در سوریه به اشتباهات خود پی برده اند و از موضع خود در قبال سوریه عقب نشینی کرده اند و در حال حاضر تلاش می کنند رابطه دیپلماتیک و همکاری امنیتی با سوریه را از سر بگیرند به ویژه پس از اینکه شمار تروریست ها افزایش یافته است و این کشورها دریافته اند تروریست ها خطری برای همه محسوب می شوند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از اینکه سازمان ملل متحد جبهه النصره و گروه موسوم به دولت اسلامی را به جای اینکه تروریست قلمداد کند یک گروه مخالف سوری توصیف کرده ابراز تاسف کرد. بشار الجعفری در ادامه گفت: این اقدام سازمان ملل متحد بیانگر این است که این نهاد واقعیت ها و حقایق سوریه را که ما در بیش از 500 نامه خطاب به بان کی مون آنها را بیان کردیم نادیده می گیرد.

بشار الجعفری موضع روسیه در قبال بحران سوریه را باثبات و توام با دوراندیشی توصیف و اعلام کرد: کشورهای غربی به خاطر چنین موضعی در قضیه اوکراین روسیه را تحت فشار قرار دادند و ما اطمینان داریم مسکو هرگز در برابر فشارها تسلیم نخواهد شد و بر مواضع خود که مبتنی بر اصول و قوانین بین الملل است پایبند خواهد بود.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: ما برای حل بحران سوریه به سازمان ملل تکیه نمی کنیم بلکه امید ما به آگاهی ملت سوریه و اهتمام طرف های موافق و مخالف دولت سوریه نسبت به برقراری امنیت و ثبات به سوریه است. نقش سازمان ملل متحد در این زمینه تنها می تواند مکمل باشد.

کد N396252

وبگردی