آفتاب

بریتیش پترولیوم 10 میلیارد دلار در مصر سرمایه گذاری می کند

بریتیش پترولیوم 10 میلیارد دلار در مصر سرمایه گذاری می کند

تهران – ایرنا – شرکت نفتی ˈبریتیش پترولیومˈ انگلیس به موجب قراردادی جدید طی چند سال آینده 10 میلیارد دلار در میدان های گازی مصر سرمایه گذاری می کند.

به گزارش پایگاه خبری ˈاهرامˈ مصر، این قرارداد روز گذشته (سه شنبه) میان ˈابراهیم محلبˈ نخست وزیر این کشور و مدیر عامل اجرایی شرکت بریتیش پترولیوم منعقد شد.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری شرکت بریتیش پترولیوم طی 4 الی 5 سال آینده و در میدان های گازی انجام خواهد شد که طی اکتشافات همین شرکت شناسایی شده و برآورد می شود حاوی 5 تریلیون فوت مکعب گاز باشد.

طبق محاسبات، این میدان ها قادرند روزانه یک میلیون و 200 هزار فوت مکعب گاز تولید کنند که معادل 20 درصد تولید روزانه کنونی مصر است.

مدیر اجرایی بریتیش پترولیوم نیز از تلاش های این شرکت برای سرمایه گذاری در دلتای نیل، کانال سوئز و مدیترانه خبر داد.

مصر طی 3 سال گذشته با کمبود انرژی دست به گریبان بوده است و خاموشی های مکرر در این کشور نیز از همین مشکل حکایت دارد. برخی مقامات این کشور، قطع برق را نتیجه فشار یارانه های سوخت بر دولت و کاهش تولید گاز عنوان کرده اند.

پیش بینی می شود مصرف روزانه گاز طبیعی مصر در سال مالی 2014 و 2015 میلادی، در قیاس با سال گذشته با 12 و نیم درصد افزایش به 5 میلیارد و 570 میلیون فوت مکعب برسد.

خاورم**9156 *1446
کد N396206

وبگردی