آفتاب

همزمان با اعتراض کره شمالی، رزمایش دریایی کره جنوبی و آمریکا آغاز شد

همزمان با اعتراض کره شمالی، رزمایش دریایی کره جنوبی و آمریکا آغاز شد

تهران - ایرنا - کره جنوبی و آمریکا روز چهارشنبه یک رزمایش دریایی مشترک را در آب های ساحلی جنوب و جنوب غرب شبه جزیره کره در حالی آغاز کردند که کره شمالی نسبت به انجام این رزمایش بارها اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، یک مقام ارتش کره جنوبی که نامش ذکر نشده است، گفت: این رزمایش دریایی پنج روزه، با شرکت ناوهواپیمابر «یو اس اس جرج واشنگتن» آمریکا که روز جمعه گذشته وارد شهر بندری «بوسان» کره جنوبی شد، برگزار می شود.

این ناو آمریکایی 97 هزار تنی همچنین در رزمایش سه جانبه جستجو و نجات به همراه نیروهای دریایی کره جنوبی و ژاپن در آب های سواحل جزیره «جیجو» در جنوب شبه جزیره کره که از روز دوشنبه آینده آغاز می شود، شرکت می کند.

این رزمایش سه جانبه موسوم به «سارکس» سالی یک یا دوبار برگزار می شود و آخرین بار در جنوب شبه جزیره کره در ماه اکتبر سال گذشته میلادی (مهر ماه) انجام گرفت.

رزمایش های نظامی آمریکا با کره جنوبی در شبه جزیره کره همواره با اعتراض های شدید کره شمالی مواجه است. کره شمالی برگزاری این رزمایش ها را تهدیدی علیه ثبات و امنیت این منطقه می داند.

همچنین حضور ارتش آمریکا در کره جنوبی با 28 هزار و 500 نیرو عملا این منطقه را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو کشور کره شمالی و کره جنوبی که از سال 1950 میلادی در شرایط نه جنگ نه صلح بسر می برند، به مرز یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.

آساق 1450**1545
کد N395984

وبگردی