آفتاب

خبرنگار مسلمان روس: حمایت از جنایات صهیونیست ها در غزه ماهیت ضدبشری غرب را اثبات کرد

خبرنگار مسلمان روس: حمایت از جنایات صهیونیست ها در غزه ماهیت ضدبشری غرب را اثبات کرد

مسکو- ایرنا- فاطمه آناستازیا یژووا عضو هیات دبیری تارنمای روسی مسلمانکا با اشاره به ادامه حملات جنایتکارانه نیروهای صهیونیستی به نوار غزه و حمایت کشورهای غربی از آن گفت: حمایت غرب از جنایات صهیونیست ها در منطقه غزه، یک بار دیگر ماهیت ضدبشری سران کشورهای غربی را اثبات کرد.

یژووا روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: در حالی که شمار قربانیان حملات صهیونیست ها به نوار غزه به 200 نفر نزدیک می شود و حدود یکهزار نفر مجروح شده اند، سکوتی مرگبار کشورهای غربی را فرا گرفته است.

خبرنگار روس ادامه داد: این سکوت به ویژه اظهارات جانبدارانه مقامهای برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و فرانسه در مورد حملات ددمنشانه نیروهای صهیونیستی از دیدگاه هیچ عقل سلیمی نمی تواند قابل قبول باشد.

یژووا گفت: بی شرمی رهبران غربی که بر دفاع از حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود تاکید دارند، نشانه عدم باور آنها به ارزش های انسانی و حقوق بشر است.

وی اضافه کرد: در واقع آنها از حقوق بشر و دمکراسی به عنوان مباحثی برای استفاده ابزاری و در راستای منافع راهبردی و ژئوپلیتیک خود سود می برند.

کارشناس مسلمان روسیه افزود: این گونه رفتار کشورهای غربی و سازمان های به اصطلاح دیده بان حقوق بشر وابسته به آنها نمی تواند صلح و ثبات را در جهان حتی در پایین ترین سطح تامین کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در شرایط سکوت کشورهای غربی در مورد جنایات صهیونیست ها و اخبار بیشتر مغرضانه رسانه های غربی که فلسطینیان را افراد تروریست و رژیم صهیونیستی را قربانی معرفی می کنند هر روز شاهد کشتار شمار کثیری از مردم بی دفاع در سرزمین آباء و اجدادی شان هستیم.

وی با انتقاد از سیاست های کشورهای عربی و بخش بزرگی از جهان اسلام گفت: متاسفانه تقریبا همه رهبران کشورهای عربی به منافع خود می اندیشند و کوچکترین نگرانی برای سرنوشت ملت مظلوم و تحت ستم فلسطین ندارند.

یژووا افزود: این رفتار سران کشورهای عربی در چند دهه اخیر ضربات جبران ناپذیری به مقاومت فلسطین وارد کرده است و رژیم صهیونیستی با استفاده از این فرصت سیاست سرکوب و اشغالگری خود را پیش برده است.

عضو هیات دبیری تارنمای روسی مسلمانکا در ادامه مصاحبه به رویکرد مثبت ایران در مساله فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: ایران بطور قاطعانه و در بالاترین سطح حکومتی از آرمانهای مردم فلسطین حمایت کرده است.

وی گفت: مسئولین جمهوری اسلامی ایران با الهام گرفتن از رهنمودهای امام خمینی(ره) و پیروی از نص صریح قرآن کریم و فرمایشات رسول اکرم(ص)، مساله فلسطین را در اولویت سیاست خارجی ایران قرار داده اند.

وی افزود: اگر کشورهای اسلامی دیگر مانند ایران قاطعانه و بدون سازش با رژیم خون آشام اسراییل رفتار می کردند امروز شاهد آزادی قدس شریف و ملت فلسطین از بند صهیونیست ها بودیم.

یژووا گفت: اما امروز هم دیر نشده است و باید با وحدت و انسجام و یکپارچگی تمام نقشه های دشمنان اسلام و رژیم صهیونیستی را پنبه کرده و عزت از دست رفته را به جهان اسلام بازگردانیم.

اروپام/2242**518** 1337
کد N395971

وبگردی