آفتاب

حماس: می توانیم ماهها مقاومت کنیم/ طرح قاهره بر پایه منطق تسلیم و شکست مقاومت ترسیم شده است

حماس: می توانیم ماهها مقاومت کنیم/ طرح قاهره بر پایه منطق تسلیم و شکست مقاومت ترسیم شده است

مسئول روابط خارجی حماس با تأکید بر توان مقاومت در تولید داخلی موشکهای مورد استفاده در حملات موشکی به اراضی اشغالی اعلام کرد که تا زمان تحقق مطالبات مقاومت آتش بس صورت نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر،  "أسامه حمدان" مسئول روابط خارجی حماس در گفتگو با شبکه الجزیره، در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی بر تشدید حملات تأکید و اعلام کرد: مردم فلسطین آماده هستند تا ماهها در مقابل حملات رژیم اسرائیل مقاومت کنند.

حمدان افزود: طرح پیشنهادی مصر برای آتش بس، طرحی است که منطق و اساس آن بر پایه  شکست و تسلیم مردم فلسطین است و ما حاضر به پایان این جنگ نیستیم مگر اینکه شرایطی را که برای برقراری آتش بس اعلام کردم محقق شود.

 حمدان خاطر نشان شد: موشکهایی که مقاومت در اختیار دارد در مقایسه با موشکهایی که کشورهای عربی از آمریکا خریداری می کنند بسیار ارزانتر است و ما تنها ظرف چند ساعت می توانیم موشک بسازیم.

وی تأکید کرد: همه موشکهایی که توسط گروههای مقاومت به اراضی اشغالی پرتاب می کنیم، به غیر از موشکهای لیبیایی "گراد" در غزه ساخته شده است.

 از سوی دیگر پایگاه صهیونیستی والا به نقل از یک منبع امنیتی صهیونیستی  اعلام کرد که تل آویو به غیر از مصر هیچ کشور و گروهی را برای میانجیگری جهت برقراری آتش بس در غزه نمی پذیرد.

این منبع صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود قطر را مسئول شکست طرح پیشنهادی مصر برای برقراری آتش بس دانست و اعلام کرد: حماس بداند که در هر طرحی که برای آتش بس ارائه می شود قاهره باید حضور داشته باشد.

این در حالی است که پایگاه فلسطین الان به نقل از یک منبع فلسطینی اعلام کرد که طرح پیشنهادی مصر برای برقراری آتش بس در غزه با هدف خروج رژیم صهیونیستی از بحرانی که در آن گرفتار شده است، ارائه شد.

کد N395968

وبگردی