آفتاب

مذاکرات عبدالله و احمدزی درباره آغاز روند بازشماری و نحوه اعلام نتايج شمارش آراء

مذاکرات عبدالله و احمدزی درباره آغاز روند بازشماری و نحوه اعلام نتايج شمارش آراء

عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی درباره آغاز روند بازشماری، تفتيش آراء مردم و نحوه اعلام نتايج شمارش آراء گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های افغان از مذاکرات عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره مسائل مختلف سياسي كشور از جمله آغاز روند بازشماری و تفتيش آراء مردم در روز سه شنبه در منزل احمدزی خبر دادند.

در همین رابطه فاضل سانچارکی سخنگوی تیم اصلاحات و همگرایی در صفحه فیس‌ بوک خود نوشته است که چگونگی آغاز روند شمارش آراء، تعيين دبیرخانه كمسيون مستقل انتخابات و نحوه اعلام نتايج شمارش آراء از موضوعات مورد بحث نامزدها بود.

سانچارکی گفت که قرار است اين ديدارها به صورت متوالی در منازل هر دو نامزد ادامه يابد و دور بعدی گفتگوها در منزل عبدالله برگزار می شود. همچنین در این مذاکرات درباره مكانيزم تطبيق مفاد توافقات صورت گرفته گفتگو خواهد شد.

احمدزی همچنین در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: هدف از برگزاری مذاکرات ثبات کشور است.  تشکیل دولت وحدت ملی می تواند ملت افغانستان را از منازعات سیاسی در امان نگه دارد؛ منازعاتی که می تواند زندگی آنها را به خطر بیندازد.

یادآور می شود اشرف غنی احمد زی و عبدالله عبدلله روز شنبه توافقی سیاسی را با میانجیگری جان کری وزیر خارجه آمریکا پذیرفتند.

کد N395906

وبگردی