آفتاب
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

ما به شناسایی دام‌های جلوی پای مدیران اجرایی کمک می‌کنیم

ما به شناسایی دام‌های جلوی پای مدیران اجرایی کمک می‌کنیم

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: گفته معاون رییس‌جمهور مینی بر اینکه فساد در کشور سیستمی شده را قبول ندارم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: گفته معاون رییس‌جمهور مینی بر اینکه فساد در کشور سیستمی شده را قبول ندارم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان هرمزگان، اظهار کرد: باید از زحمات آقای نصوری در مدت فعالیت‌شان در دستگاه بازرسی استان هرمزگان تقدیر کرد و تنها به واسطه آنکه وی بازنشسته دولت بوده و مجلس اجازه بکارگیری از افراد بازنشسته را نمی‌دهد مجبور به خداحافظی با این نیرو کارآمد و توانمند شدیم.

وی با بیان اینکه عملکرد نصوری در سازمان بازرسی هرمزگان قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: ارتقا این سازمان به ویژه در بخش سخت‌افزاری و تجهیزات در کمتر استانی دیده شد که به طور قطع از تجربیات این مدیر توانمند و باتجربه بهره خواهیم برد.

سراج سیاست دستگاه قضایی را استفاده از قضات در عالی‌ترین رتبه سازمان بازرسی در استان‌ها دانست و عنوان کرد: گزارشاتی را افراد غیرقاضی در سازمان بازرسی تهیه می کردند که برای همگن سازی باید بار دیگر این گزارش نوشته می‌شد و این موضوع پروسه رسیدگی را طولانی‌تر می‌کرد، رویه انتخاب قضات را در عالی‌ترین رده‌های سازمان بازرسی کشور برگزیدیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در قانون اساسی نظارت و پیشگیری دیده شده و بر آن تاکید شده است، اظهار کرد: به طور حتم سازمان بازرسی کشور نظارت و پیشگیری را بر هر چیز دیگری ارجح می‌داند و بر آن تاکید می‌کند.

وی با اشاره به دریافت 60 هزار شکایت از دستگاه های اجرایی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی باید در یک پروسه زمانی یکماه به این شکایات پاسخ داده و در صورت صحت شکایت، متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند.

سراج با تاکید بر اینکه اکثر مدیران دستگاه‌های اجرایی سالم و پاکدست هستند، اضافه کرد: سازمان بازرسی به آن ها کمک می کند تا دام های جلوی پای خود را شناسایی کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه سیاست این سازمان به حداقل رساندن پرونده کیفری است، اظهار کرد: نباید پرونده های دستگاه قضایی را سنگین تر کنیم و این امر تنها با نظارت و پیشگیری قابل انجام است.

وی با اشاره به ابلاغ 24 بندی سیاست های "اقتصاد مقاومتی" توسط مقام معظم رهبری، بیان کرد: با تشکیل کارگروه های ویژه در سراسر کشور، تمامی سیاست ها را بررسی و با هماهنگی دولت و مجلس شورای اسلامی برای تمامی 24 بند ابلاغی برنامه ریزی کردیم و توانستیم برنامه مدونی ارائه کنیم که به محض اجرای آن توسط دولت کار خود را با جدیت پیگیری می کنیم.

سراج همچنین از شناسایی و بررسی قوانین مرتبط با حوزه فرهنگ خبر داد و اضافه کرد: در این حوزه باید با دقت و شناخت تمامی جوانب بتوان برنامه منظم و مدونی ارائه کرد تا دغدغه های رهبری در مقوله فرهنگ نیز برطرف شود و شاهد ارتقا هرچه بیشتر در این حوزه باشیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود بیش از 25 واحد گمرکی در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر با اختصاص 30 درصد واردات کشور به خود سهم عمده ای در درآمد کشور دارند و باید بررسی های جدی در این بخش صورت بگیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از عدم اجرای مواد 106 و 160 قانون در بخش گمرکات، افزود: باید به سمتی پیش رویم تا قوانین در تمامی سطوح به اجرا درآید تا شاهد رشد و شکوفایی باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به گفته معاون رییس جمهور در خصوص اینکه فساد در کشور سیستمی شده است، بیان کرد: این گفته را قبول ندارم هرچند باید این موضوع که فضای عدم اعتمادی که در حوزه اقتصاد به وجود آمده را با فرهنگ سازی اصلاح کرد تا دیگر شاهد ناامنی در حوزه اقتصاد نباشیم.

وی با تأکید بر آموزش اقشار مختلف جامعه در بحث مبارزه با فساد، خاطرنشان کرد: عزممان برای مبارزه با فساد جدی است و در این راستای هیچ اغماضی نخواهیم کرد و ضعیف و قوی برایمان فرقی ندارد.

در ادامه رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: نبود سازمان بازرسی به منزله رواج ظلم و ستم و پایمال شدن حق ضعفاست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری افزود: اگر سازمان بازرسی وجود نداشته باشد تا فساد را کشف و به مراجع مربوطه واگذار کند، مشخص است چه می شود و آن هم رواج ظلم و ستم و پایمال شدن حق ضعفاست.

وی با بیان اینکه در آن زمان کسی جلودار ظالمان و مفسدین نخواهد بود، اظهار کرد: سازمان بازرسی به عنوان چشم بیدار مبارزه با فساد در تمامی حوزه ها همواره سعی در اجرای عدالت و کمک به دستگاه قضا داشته است.

این مقام مسئول اظهار کرد: قانون ارتقا سلامت اداری نقش مهمی در اجرای عدالت و سالم سازی ادارات و دستگاه های اجرایی دارد و اجرا شدن آن می تواند به سالم سازی و بیمه دستگاه های اجرایی از عدم ایجاد تخلف می شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه بحث مبارزه با فساد اقتصادی و اداری یک وظیفه همگانی است، تصریح کرد: وظیفه اولیه و ابتدایی هر مسئولی است که در اداره تحت نظارتش بر انجام صحیح امور نظارت کند و نباید تنها دست روی دست بگذارد تا مراجع قضایی وارد شده و با شناسایی متخلفین به برخورد بپردازد.

اکبری با بیان اینکه همگی موظف و مکلف به برخورد با متخلفین و سالم سازی در دستگاه های اجرایی هستیم، خاطرنشان کرد: در این مسیر باید با رشوه خواری، فساد، کم کاری، پارتی بازی، نقض قوانین، رانت و قاچاق مقابله شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای وظایف دستگاه قضایی در مبارزه با فساد، بیان کرد: مراجع قضایی باید وظایف خود را به درستی انجام داده و قاطعانه و تنها با هدف رضای خدا و رعایت تمامی جوانب و به قصد اصلاح و سالم سازی امورات در این مسیر حرکت کند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اجرای حکم با قصد شخصی و غیرالهی و با هدف رو کم کردن عده ای را امری نادرست دانست و عنوان کرد: این چنین عدالتی سرانجامی ندارد و عدات الهی رعایت نمی شود و یقین دارم در مجموعه سازمان بازرسی و دستگاه قضایی کشور تمامی افراد کار خود را تقوا و رضای خدا و پرهیز از هرگونه قرضی انجام می دهند.

اکبری در پایان گفت: خوشبختانه شاهد آثار و برکات اقدامات بر پایه عدالت در سازمان بازرسی و دستگاه قضایی کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات "محمد نصوری" سرپرست سازمان بازرسی استان هرمزگان تقدیر و "ابوالفتح ابوالهادی" به عنوان مدیرکل جدید بازرسی استان هرمزگان معرفی شد.

انتهای پیام

کد N395811

وبگردی