آفتاب

ارزیابی نفرزاده از دور نهایی لیگ جهانی والیبال

ارزیابی نفرزاده از دور نهایی لیگ جهانی والیبال

کارشناس والیبال با ارزیابی از دور نهایی مسابقات لیگ جهانی گفت: ایران شانس زیادی دارد تا راه را برای پیروزی بر روسیه و برزیل هموار کند.

فرهاد نفرزاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی لیگ جهانی عملکرد فوق العاده ای داشت. هر چهار تیم حاضر در گروه A مسابقات بسیار خوب و قدرتمند بودند. اینکه هر چهار تیم مقابل یکدیگر دوبار پیروز شدند و دوبار هم باختند نشان می دهد که چقدر قدرت تیم ها به هم نزدیک بوده است. به نظرم همه بازی ها از کیفیت بالایی برخوردار بود.

وی درباره دلیل نوسان همه تیم ها گفت: به نظرم داستان ایتالیا با سایر تیم ها متفاوت بود. آن ها به دلیل میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی از حضور در این مرحله مطمئن بودند. بعد از چهار مسابقه اول که تیم اصلی خود را محک زدند، تصمیم گرفتند که نفرات برتر و ذخیره خود را تست کنند. در برابر ایران نیز با ترکیب دوم بازی کرد. در بازی های آخر مقابل برزیل هم به ترکیب اصلی برگشتند. اما تیم هایی مثل روسیه، آمریکا و صربستان جوانگرایی منطقی را دنبال می کنند. در لیگ جهانی امسال هم ترکیب متغیری داشتند و برای اینکه امسال هم مسابقات قهرمانی جهان را پیش رو داریم و دو سال آینده هم المپیک در پیش است. حتی آرژانتین هم یک برنامه ریزی سه ساله تا المپیک برزیل داشته است.

کارشناس والیبال در ارزیابی از دور نهایی لیگ جهانی والیبال گفت: به نظرم ایران شانس خوبی در دور نهایی لیگ جهانی دارد. روسیه آن قدرت سال های گذشته را ندارد. این برای ایران خیلی خوب است که در بازی اول برابر روسیه پیروز شود. اگر بتوانیم روسیه را شکست دهیم صعودمان به دور بعد قطعی می شود. برابر برزیل هم قبلا نشان دادیم که راه برد این تیم را بلدیم. ما می توانیم راه را برای صعود به دور نهایی مسابقات هموار کنیم. اما فراموش نکنیم که کار بسیار سخت است.

نفرزاده با اشاره به نوع بازی تیم روسیه گفت: قطعا دفاع روی تور روسیه بسیار خوب است. آن ها هر چه جلوتر آمدند بهتر بازی کردند. برزیل هم دفاع روی تور خوبی دارد و آن ها توانستند در بازی با ایتالیا در هفته پایانی دور مقدماتی با دفاع روی تور خوب پیروز شوند. فکر می کنم برابر روسیه و برزیل باید سرویس های خوبی بزنیم. اگر سرویس خوب بزنیم و در دفاع هم خوب کار کنیم می توانیم حریفان را تحت فشار قرار دهیم و پیروز شویم.

انتهای پیام

کد N395738

وبگردی