آفتاب

تظاهرات مخالفان سیسی در استان‌های مختلف/‌نخست‌وزیر دوره مرسی آزاد شد

تظاهرات مخالفان سیسی در استان‌های مختلف/‌نخست‌وزیر دوره مرسی آزاد شد

بار دیگر در مخالفت با کودتای سه ژوئیه 2013 که به برکناری محمد مرسی،‌ رئیس جمهور سابق مصر منجر شد تظاهراتی در استان‌های مختلف مصر برگزار شد و تظاهرکنندگان برکناری عبدالفتاح سیسی را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الجزیره، در تظاهراتی که در مخالفت با کودتا در استان جیزه برگزار شد تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی برکناری عبدالفتاح سیسی و بازگشت مشروعیت را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان همچنین در این راهپیمایی موضع مصر در قبال حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند.

از سوی دیگر، در غرب أسیوط، تظاهرکنندگان اوضاع آشفته اقتصادی کشور و افزایش قیمت‌ها و همچنین خشونت‌های رژیم صهیونیستی را در غزه محکوم کردند.

شبکه رصد اعلام کرد: مخالفان کودتا این تظاهرات را مقابل زندان منصوره در دقهلیه ترتیب دادند که طی آن تجمع کنندگان با در دست داشتن تصاویر کسانی که حدود 9 ماه پیش بازداشت شدند، آزادی آنان را خواستار شدند.

این شبکه اعلام کرد: ائتلاف ملی در حمایت از مشروعیت این تجمع‌ها را به پا کرده که در آن اعتراض کنندگان خواهان آزادی زندانیان شده و با سر دادن شعارهایی مقاومت و پایداری فلسطینی‌ها را در مقابل جنایات اسرائیل ستودند.

از سوی دیگر، جنبش جوانان مخالف کودتا در تجمع اعتراضی خود علیه کودتا و افزایش قیمت‌ها در کشور شعارهایی سر دادند.

پیشتر مدیر اداره امنیت اسکندریه در شمال مصر، در حمله امنیتی که برای حمایت از نیروهای ارتش و امنیت مرکزی کشور ترتیب داد 12 تن از مخالفان کودتا را بازداشت کرد.

از سوی دیگر، مقامات مصری در پی لغو حکم حبس یک ساله هشام قندیل، نخست وزیر پیشین این کشور از سوی دادگاه تجدید نظر به اتهام عدم اجرای حکمی قضایی او را آزاد کردند.

مدیر امنیتی جیزه اعلام کرد: هشام قندیل که در آغاز حکومت محمد مرسی نخست وزیری این دولت را به عهده داشت برای بررسی‌های لازم و انجام مقدمات آزادی‌اش به مرکز پلیس منطقه منتقل شد.

انتهای پیام

کد N395726

وبگردی