آفتاب
حاجی در اخطاری خواستار شد

برگزاری جلسه مشترک مجلس با قوه قضاییه/اعلام وصول استیضاح وزیر نیرو

برگزاری جلسه مشترک مجلس با قوه قضاییه/اعلام وصول استیضاح وزیر نیرو

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در اخطاری مستند به اصل 110 قانون اساسی، خواستار برگزاری جلسه مشترک مجلس با دستگاه قضایی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس اظهار کرد: در جلسه شانزدهم تیرماه که خدمت رهبری رسیدیم ایشان بر لزوم تشکیل جلسه مشترک سران قوا، شکل‌دهی جلسات مشترک و دوجانبه میان قوا و تبادل نظر و استفاده از مشورت‌های متقابل تاکید کردند.

وی افزود: علیرغم تاکیدات رهبری در مورد اینکه نه تنها سران، بلکه مدیران سه قوه نیز با یکدیگر جلساتی داشته باشند، هنوز مجلس برای جلسه مشترک با قوه قضاییه برنامه‌ریزی خاصی نکرده است. ما باید در اجرای این خواسته همت کنیم چرا که همه همکاران مطالبی دارند که می‌توانند آن را با مسئولین دستگاه قضایی و در فضایی صمیمانه مطرح کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به اینکه طرح استیضاح وزیر نیرو 23 فروردین ماه تحویل هیات رییسه شده، یادآور شد: از آن زمان سه جلسه برگزار شده و یک و ماه نیم است که قرار است رییس مجلس جلسه نهایی را برگزار کند. ما تا چه وقت باید صبر کنیم و حق و حقوق مردم از بین برود.

حاجی در پایان خواستار اعلام وصول استیضاح وزیر نیرو از سوی هیات رییسه مجلس شد.

محمدحسن ابوترابی‌فرد که اداره جلسه را بر عهده داشت در واکنش به اخطار وی، گفت: در مورد برگزاری جلسه مشترک با قوه قضاییه ما پیگیر خواهیم شد که با مدیران ارشد دستگاه قضا جلسه‌ای ترتیب دهیم.

وی درباره استیضاح وزیر نیرو نیز گفت: تذکراتی که شما آقای قاضی‌پور و بعضی نمایندگان درباره استیضاح دادند دغدغه همه ماست. ما در جلسه اخیر هیات رییسه نیز با توجه به اهمیت موضوع آب در اصفهان و ارومیه تصمیم گرفتیم که سریعا جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو و دیگر مقامات ارشد دولت با حضور رییس مجلس و شما همکاران داشته باشیم و موضوع مورد بحث قرار گیرد تا به نقشه راهی برسیم که آرامش شما را فراهم کند.

انتهای پیام

کد N395617

وبگردی