آفتاب

لهستان: تصمیم برای تحریم‌ بیشتر روسیه آزمونی برای اتحادیه اروپاست

لهستان: تصمیم برای تحریم‌ بیشتر روسیه آزمونی برای اتحادیه اروپاست

وزیر امور خارجه لهستان گفت: تحریم‌های جدیدی که ممکن است بروکسل علیه روسیه اعمال کند، آزمونی برای تمام اتحادیه اروپا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، رودوسلاو سیکورسکی، وزیرامور خارجه لهستان در جریان یک کنفرانس خبری پیش از سفر به کی‌یف، اوکراین برای مذاکره با رهبری این کشور گفت، مساله اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به خاطر تحولات در شرق اوکراین در جریان نشست اتحادیه اروپا که امروز (چهارشنبه) در بروکسل برگزار می‌شود، مطرح خواهد شد.

وی افزود: شکل این تحریم‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا به آزمونی برای تمام اتحادیه بدل خواهد شد. در چند هفته گذشته، به نظر رسید که اوضاع در اوکراین به تدریج رو به ثبات می‌رود اما هم اکنون و بار دیگر شاهد وخامت اوضاع هستیم. این یک درگیری میان همسایگان لهستان است نه یک اقدام تروریستی اما به نظر شبیه به یک جنگ می‌ماند، جنگی که هزاران کشته بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد که در جریان سفرش به کی‌یف قصد دارد تا اطلاعاتی را درباره اینکه چه اتفاقاتی در حال رخ دادن در اوکراین است به دست آورد.

پیشتر گزارش شده بود که وزیر امور خارجه لهستان قرار است با پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری، آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر و پاولو کلیمکین، وزیر امور خارجه اوکراین دیدار کند.

با وجود آنکه مسکو مکررا اعلام می‌کند رفراندوم کریمه برای جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه بر طبق قوانین بین‌الملل، منشور سازمان ملل و همانند جدایی کوزوو از صربستان به سال 2008 بوده، اما غرب و دولت کی‌یف از به رسمیت شناختن مشروعیت این رفراندوم امتناع کرده است.

انتهای پیام

کد N395565

وبگردی