آفتاب

عبدالله عبدالله: به آینده افغانستان خوشبین هستم

عبدالله عبدالله: به آینده افغانستان خوشبین هستم

عبدالله عبدالله، نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مصاحبه‌ای تاکید کرد که شرایط "بسیار بسیار حساس" است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالله عبدالله، وزیر امور خارجه سابق افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس، تاکید کرد: امیدوارم که نتایج توافق با احمدی‌زی با میانجی‌گری آمریکا دیدگاه من را برای داشتن کشوری با نهادهای دموکراتیک و قوانین مستحکم برآورده سازد.

وی افزود: شرایط کنونی برد باخت نیست بلکه شرایط برد برد است.

وی درخصوص گزارش‌هایی مبنی بر اینکه حامیان وی گفته‌اند که آماده‌اند پیش از نتیجه گرفتن از بررسی مجدد آراء به سمت کاخ ریاست جمهوری رفته و آن را تسخیر کنند، اظهار نظری نکرد. برخی از حامیان عبدالله عبدالله، نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کردند که احتمالا نتایج انتخابات دور دوم در 14 ژوئن بار دیگر با تقلب همراه خواهد بود.

عبدالله عبدالله گفت: شرایط بسیار بسیار حساس است نه تنها در کابل بلکه در سراسر کشور و ما امید داریم که نتایج توافق با اشرف غنی برای بررسی مجدد تمام آراء به نتایج مثبتی ختم شود. من به این دلیل با بررسی آراء انتخابات موافقت کردم که این تصمیم درستی برای کشور بود و برای آینده افغانستان. مردم کشورم هنوز شوک زده هستند و ما نیز شوکه شدیم اما این واقعیت غم انگیز افغانستان است.

وی افزود: من روز سه شنبه اولین دیدار مستقیم خود را با اشرف غنی احمدزی در منزل وی برگزار کردم و از او دعوت کردم تا دیدارهای بیشتری داشته باشیم. او به من گفت که آماده همکاری است و مهم نیست که پس از بررسی آراء‌ با نظارت بین‌المللی چه کسی به عنوان پیروز اعلام شود. ما پیش از انتخابات نیز دیدارهایی داشتیم و درخصوص مسائل گفت‌وگو می‌کردیم. ما باید هم اکنون اعتماد مردم را به روند انتخابات تحکیم کنیم. با این حال هنوز باید بر روی فرمول دولت وحدت ملی کار کنیم.

وزیر خارجه سابق افغانستان تاکید کرد: هم اکنون شرایط بهتری برای آینده کشورم متصور هستم که اولین دلیل آن بازشماری آرای مردم افغانستان است که یکی از مسائل اصلی است و مشروعیت دولت آتی افغانستان را تضمین می‌کند و همین امر حائز اهمیت است. مورد بعدی ایجاد چارچوب همکاری میان دو طرف در زمینه‌های سیاسی است که برپایه دستورکارهای اصلاحات برای حکمرانی بهتر و تقویت وحدت ملی است و همین بسیار عالی است و ما امیدواریم که همه چیز به روال صحیح خود بازگردد.

انتهای پیام

کد N395365

وبگردی