آفتاب
رجب طیب اردوغان:

اسرائیل نماد واقعی تروریسم در منطقه است/ با رئیس جمهور ایران درباره غزه در تماس هستیم

اسرائیل نماد واقعی تروریسم در منطقه است/ با رئیس جمهور ایران درباره غزه در تماس هستیم

نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی تند علیه رژیم صهیونیستی با اشاره به بمباران غزه، اسرائیل را نماد واقعی تروریسم در منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه، با اشاره به بمباران غزه توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: اسرائیل نماد واقعی تروریسم در منطقه است.

وی در جمع اعضای حزب متبوعش با انتقاد شدید از حملات علیه غزه ، تاکید کرد: اسرائیل به اقدامات تروریستی خود در سطح منطقه  تمامی قوانین و موازین بین المللی را نقض کرده است و طرفی هم نیست که از اسرائیل بخواهد جنگ را متوقف کند.

اردوغان تاکید کرد: این سیاستهای استبدادی و یکجانبه تا ابد پایدار نمی ماند و همه مستبدها دیر یا زود نتیجه اقدامات خود را خواهند دید.

وی با انتقاد از اظهارات یکی از نمایندگان زن پارلمان رژیم صهیونیستی (ایلیت شاکید) که خواستار قتل مادران نیروهای شهادت طلب شده بود، اظهار داشت: چه تفاوتی میان این تفکرات و تفکرات هیتلر وجود دارد.

نخست وزیر ترکیه همچنین در پایان اظهارات خود از تماسهای آنکارا با کشورهای مهم منطقه از جمله ایران و "حسن روحانی" رئیس جمهوری کشورمان در راستای هماهنگی اقدامات برای توقف تجاوزات علیه غزه خبر داد.

ناظران منطقه ای معتقدند اظهارات تند اردوغان علیه صهیونیستها بار دیگر باعث ایجاد بحران در روابط آنکارا - تل آویو خواهد شد.

کد N395352

وبگردی