آفتاب

گفت‌گوی تلفنی بایدن با پوروشنکو/ احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه

گفت‌گوی تلفنی بایدن با پوروشنکو/ احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که ایالات متحده آمریکا و اروپا قصد دارند برای اعمال تحریم‌های بیشتر و جدیدتر علیه روسیه به خاطر تداوم درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در شرق اوکراین گفت‌وگو کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین در تماس تلفنی به گفت‌وگو پرداختند.

کاخ سفید در این باره اعلام کرد که این دو درباره چگونگی اعمال تحریم‌های جدید بر روسیه در صورت تداوم حمایت این کشور از جدایی طلبان حامی روس در شرق اوکراین صحبت کرده و اعلام کردند که این ناآرامی‌ها در روزهای اخیر در شرق اوکراین افزایش داشته است.

پوروشنکو همچنین به بایدن گفت: اوکراین تلاش کرده تا نشستی را با حضور جدایی طلبان، مقام‌های روس و دولت کی‌یف انجام دهد. اما کاخ سفید اعلام کرده که پوروشنکو به بایدن گفته جدایی طلبان از حضور در این نشست امتناع کردند.

این تماس تلفنی میان بایدن و پوروشنکو در حالی صورت گرفت که آمریکا اعمال تحریم‌های یکجانبه بدون دخالت اروپا را بر روسیه مدنظر قرار می‌دهد. کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه از خود تمایلی نشان ندادند.

انتهای پیام

کد N395278

وبگردی