آفتاب

اسپانیا از ایران برای برقراری ثبات در خاورمیانه استمداد طلبید

اسپانیا از ایران برای برقراری ثبات در خاورمیانه استمداد طلبید

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اسپانیا روز سه شنبه از جمهوری اسلامی ایران خواست کشورهای اروپایی را برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه یاری دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، ˈجوزپ آنتونی دوران ای لئیداˈ که به تهران سفر کرده است، در دیدار با ˈحسین امیرعبداللهیانˈ معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت های ایران گفت: «منطقه در شرایط بسیار حساسی به سر می برد و باید با کمک یکدیگر به برقراری ثبات و امنیت در آن کمک کنیم.»

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اسپانیا با اشاره به نگرانی های این کشور اروپایی از افزایش افراط گرایی و تروریسم در منطقه و جهان، بر نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در ارتقای امنیت و حل مشکلات جاری در منطقه تاکید کرد.

وی اظهار داشت: تهدیدات ناشی از تروریسم و افراط گرایی در خاورمیانه به ویژه در عراق و سوریه باعث نگرانی اتحادیه اروپا شده است.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه گفت: تهران در قبال تحولات کشورهای منطقه همواره بر اصل مهم و دموکراتیک احترام به رای و نظر مردم تاکید داشته است.

وی با اشاره به اهمیت تقویت روندهای سیاسی به منظور تضعیف تفکرات افراطی و مبارزه با تروریسم افزود: «دستاوردهای سیاسی مردم عراق بعد از سال ها تجربه تلخ استبداد و اشغال در این کشور باید مورد حمایت قرار گیرد.ˈ

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه هشدار داد: روش های نامتعارف همچون استفاده از گروه های تروریستی برای تغییر نظام های سیاسی که بر اساس رای مردم و انتخابات برپا شده اند، امری خطرناک است و باید متوقف شود.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به تجاوزها و کشتارهای بی رحمانه رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، خواستار برخورد جدی جامعه بین المللی با این رژیم به منظور توقف این جنایت ها و احیای حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد افراط گرایی، خشونت و تروریسم دولتی از سوی رژیم صهیونیستی هستیم.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اسپانیا در سفر خود به تهران با شماری از مسئولان کشور از جمله مقامهای مجلس شورای اسلامی و قائم مقام وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز گفت وگو کرده است.



*Josep Antoni Duran i Lleida

شبس (1) 1346 **1551
کد N395181

وبگردی