آفتاب

وین 6؛ دستیار ویژه رییس جمهوری وین را به مقصد تهران ترک کرد

وین 6؛ دستیار ویژه رییس جمهوری وین را به مقصد تهران ترک کرد

وین - ایرنا - ˈحسین فریدونˈ دستیار ویژه رییس جمهوری اسلامی که به منظور اطلاع از آخرین تحولات روند مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 و ارایه گزارش تفصیلی به رییس جمهوری در مذاکرات وین 6 حضور یافته بود، ساعتی پیش وین را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش ایرنا،ششمین دور از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 از یازدهم تیرماه در پایتخت اتریش آغاز شده و قرار است تا 29 تیرماه ( 20 جولای) با حضور طرفین مذاکره کننده ادامه داشته باشد.

یک عضو هیات مذاکره کننده هسته ای ایران دلیل حضور حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری در مذاکرات وین 6 را ارائه گزارش روند مذاکرات از سوی وی به رییس جمهوری در تهران عنوان کرد.

این عضو هیات مذاکره کننده هسته ای کشورمان،گفت:با توجه به تراکم دیدارها و فشردگی جلسات سیاسی و فنی هیات ایرانی با اعضای مختلف گروه مذاکره کننده 1+5 و به طور طبیعی عدم امکان عزیمت وزیر خارجه به تهران جهت ارایه گزارش به رییس جمهوری محترم،حسین فریدون بنا به درخواست آقای ظریف جهت حضور در این دور از مذاکرات به وین سفر کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستیار ویژه رییس جمهوری به وین سفر کرده و در مذاکرات حضور داشت تا گزارشی تفصیلی از آنچه که در دور اخیر مذاکرات روی داده را به اطلاع آقای دکتر روحانی برساند.

این عضو هیات مذاکره کننده کشورمان با اشاره به طولانی بودن این دور از مذاکرات هسته ای این اقدام را امری بدیهی دانست.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در وین گفت که سفر خود را به قاهره لغو کرده و امروز از وین راهی واشنگتن می شود تا با باراک اوباما رییس جمهوری و نمایندگان کنگره درمورد مذاکرات هسته ای وین 6، مشورت کند.

اروپام** 1701** 1572** 1553
کد N395126

وبگردی