آفتاب
در دیدار با رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس اسپانیا

بروجردی: اعتماد متقابل می‌تواند به روند مذاکرات 1+5 با ایران شتاب بیشتری بدهد

بروجردی: اعتماد متقابل می‌تواند به روند مذاکرات 1+5 با ایران شتاب بیشتری بدهد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعتماد متقابل می‌تواند به روند مذاکرات 1+5 با کشورمان شتاب بیشتری بدهد و به حل موضوع مورد مناقشه منجر شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علاء الدین بروجردی با "دوران پیدا" رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اسپانیا ظهر امروز(سه‌شنبه) دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به ذهنیت مثبت افکار عمومی ایران نسبت به اسپانیا گفت: فرصت‌های فراوانی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا وجود دارد که باید از آنها برای توسعه و گسترش مناسبات فیمابین استفاده کرد.

وی گفت‌وگوهای مستمر و تبادل تجربیات در بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی میان کمیسیون‌های تخصصی پارلمان‌های اروپایی و مجلس شورای اسلامی را مفید دانست.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بحران‌های موجود در منطقه به ویژه در عراق را محصول برخورد دوگانه سیاستمداران آمریکایی و غربی با تروریسم دانست و افزود: تفاوت ماهیتی میان گروه‌های تروریستی النصره، داعش و القاعده وجود ندارد و به وجود آمدن گروه‌های تروریستی جدید محصول سیاست‌های آمریکا در منطقه است.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن کشتار زنان و کودکان در غزه خاطرنشان کرد: بمباران مردم بی‌دفاع و تخریب بیمارستان‌ها و مساجد توسط ارتش رژیم صهیونیستی شجاعت نیست و باید کشورهای جهان سعی کنند هر چه زودتر این حملات متوقف شود.

وی در خاتمه بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در توافق ژنو افزود: اعتماد متقابل می‌تواند به روند مذاکرات 1+5 با کشورمان شتاب بیشتری بدهد و به حل موضوع مورد مناقشه منجر شود.

در ادامه دوران پیدا، رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اسپانیا، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بزرگ و راهبردی در منطقه خواند و گفت: دولت اسپانیا حضور ایران در حل بحران‌های منطقه‌ای و مسائل فعلی در عراق و افغانستان ضروری می‌داند و گفت‌وگوهای مستمر میان ایران و کشورهای اروپایی می‌تواند به تقویت صلح و برقراری آرامش در منطقه کمک کند.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اسپانیا در ادامه برگزاری نشست‌های مداوم میان کمیسیون سیاست خارجی مجالس دو کشور را مفید دانست و افزود: نقطه‌نظرات مشترک در موضوعاتی مانند تروریسم، مواد مخدر و انرژی میان دو کشور می‌تواند به گسترش ارتباط سیاسی و اقتصادی فیمابین منجر شود.

وی در پایان با ابراز امیدواری از ادامه گفت‌وگو و مذاکره میان ایران و 1+5 آن را بهترین راه‌حل در رسیدن به توافق نهایی طرفین دانست.

انتهای پیام

کد N395059

وبگردی