آفتاب

عزیمت صدها کرد از ترکیه به سوریه برای نبرد با نیروهای داعش

عزیمت صدها کرد از ترکیه به سوریه برای نبرد با نیروهای داعش

تهران – ایرنا – یک گروه ناظر بر اوضاع سوریه روز سه شنبه اعلام کرد که صدها جنگجوی کرد برای کمک به نبرد با تروریست های گروه داعش که شهر کردنشین ˈعین العربˈ را محاصره کرده اند، از ترکیه وارد شمال سوریه شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، ˈرامی عبدالرحمانˈ مدیر گروه دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: دستکم 800 جنگجوی کرد با گذر از مرز ترکیه برای کمک به هم رزمانشان در شهر عین العرب که در زبان کردی ˈکوبانهˈ نامیده می شود و تحت محاصره کامل تروریست های داعش قرار گرفته است، وارد خاک سوریه شده اند.

یک کنشگر کرد سوری با تایید این گزارش افزود: به راه افتادن جنگجویان کرد به سوی خاک سوریه در حالی صورت گرفته که حزب کارگران کردستان ˈپ کا کاˈ که در ترکیه سازمانی تروریستی شناخته می شود، به جنگجویان کرد دستور حرکت و اقدام برای محافظت از کوبانه را داده است.

حاویدار افزود: جنگجویان از حدود 4 تا 5 روز پیش شروع به رفتن به سوی کوبانه از ترکیه کرده اند.

وی به فرانس پرس گفت: آخرین مورد حرکت آنها از ترکیه و ورود آنها به خاک سوریه، پس از انتشار فرمان بالاترین رده فرماندهی پ کاکا صورت گرفته است.

کردهای سوریه از چندین ماه پیش با تروریست های داعش می جنگند.

به گفته حاویدر، این نخستین باری است که به نظر می رسد نیروهای داعش پیشروی می کنند و کردها واقعا عقب نشیی می کنند که به علت وارد کردن مقدار زیادی تسلیحات توسط تروریست های داعش از عراق به خاک سوریه است.

وی افزود: کردها از همه جای ترکیه، ایران، سوریه و دیگر کشورها برای نبرد با داعش به سوریه می روند و حتی برخی کردهای مقیم اروپا برای نبرد با داعش ابراز آمادگی کرده اند.

اهمیت کوبانه که تحت محاصره کامل تروریست های داعش قرار گرفته، به علت قرار گرفتن میان ˈرقهˈ مقر اصلی داعش و شهر حلب است که اخیرا داعش در آن پیشرفت هایی کرده است.

خاورم**1486**1547
کد N395003

وبگردی