آفتاب
اخبار عراق/

بن بست در انتخاب معاون اول سلیم الجبوری

بن بست در انتخاب معاون اول سلیم الجبوری

گروههای سیاسی که ساعاتی قبل موفق به انتخاب سلیم الجبوری شدند در انتخاب معاون اول وی همچنان توفیقی به دست نیاورده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، منابع آگاه در داخل پارلمان اعلام کردند: مجلس عراق نیم ساعت برای توافق درباره پست معاون اول رئیس پارلمان تنفس داد.

این درحالی است که مهدی الحافظ رئیس سنی پارلمان دقایقی قبل تصمیم به رای گیری مجدد برای انتخاب معاون اولی رئیس مجلس به سبب عدم دستیابی حیدر العبادی و احمد چلبی به رای های کافی داد به طوری که العبادی 149 رای و جلبی 107 رای و فارس ججو شش رای به دست آوردند.

سلیم الجبوری کیست؟

پارلمان عراق بالاخره در سومین جلسه خود موفق به انتخاب رئیس شد و سلیم الجبوری در رقابت با شروق العبایجی با 194 رای رئیس پارلمان شد و العبایجی نوزده رای را به دست آورد. 6 رای باطله اعلام شد.

سلیم الجبوری که امروز از سوی نمایندگان پارلمان جدید عراق به عنوان رئیس انتخاب شد متولد سال 12 آگوست در المقدادیه در استان دیالی است.

وی عضو حزب اسلامی و مدرس دانشگاه النهرین و دیالی است.سلیم الجبوری به مدت یک ماه رئیس کمیته مستقل انتخابات در دیالی بوده و سردبیر مجله حمورابی بوده است.

سلیم الجبوری در انتخابات2014 در قالب فهرست دیالی هویت ماست در این انتخابات شرکت کرد اما پس از اعلام نتایج مورد مخالفت قرار گرفت که دادگاه عالی قانون اساسی مجددا صلاحیت وی را تایید کرد.

وی از سوی فهرست متحدون برای ریاست پارلمان عراق معرفی شد.

کد N394973

وبگردی