آفتاب
با حضور یونسی برگزار شد؛

مراسم افطاری شورای خلیفه گری ارامنه تهران

مراسم افطاری شورای خلیفه گری ارامنه تهران

به مناسبت ایام مبارک رمضان، مراسم افطاری به همت شورای خلیفه گری ارامنه تهران در سالن اجتماعات ارامنه تهران با حضور ارامنه مقیم تهران، حجت الاسلام علی یونسی، معاون و دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیتها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درابتدای این مراسم روبن شاهوردیان رییس شورای خلیفه گری ارامنه تهران حضار را به یک دقیقه سکوت به یاد شهدای غزه دعوت کرد.

سپس وی در سخنان خود گفت: برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، تفاوت‌های دینی و مذهبی میان اقوام ساکن در این کشور پهناور نه تنها سرچشمه جنگ و درگیری نبوده، بلکه باتوجه به مشترکات بین ادیان مختلف به عنوان ملتی یکپارچه باعث پدید آمدن تنوعی بدیع، زیبا ومثال زندنی از همزیستی مسالمت آمیز میان اقوام مختلف با فرهنگها وادیان گوناگون بوده است.

سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران در ادامه در سخنانی گفت: در این ماه مبارک رمضان قرآن برای هدایت مردم و به عنوان نشانه رهبری ورستگاری انسان ها نازل گردید. در این ماه مبارک روزه داری، زیباترین فرصت دراختیار ما قرار گرفته تا زندگی خود را مورد تجدید نظر قرار داده و در پرتو نورانی این تجدید نظر باایمان وامیدی تقویت شده به حیات پرثمر خود ادامه دهیم.

وی ادامه داد: اقدامات جنگی و نظامی پیرامون ما وجنگ و برادر کشی میان یک دین که متاسفانه به نام دین انجام می گیرند، از یک سو نتیجه تصورات وایده های توسعه طلبانه از سوی دیگر حاصل سو استفاده از دین وتحریف آن و به عبارتی دور شدن از دین می‌باشد. تاریخ گواه است که جنگ و برادر کشی وهمچنین نبردهایی که نتیجه جنبش های افراطی هستند هیچگاه منتهی به صلح نمی شوند و برعکس با گذشت زمان موجب تقویت دشمنی شده و حاصلی جز نابودی برای بشریت وجهان در پی ندارند. راه حقیقی و راستین همزیستی مسالمت آمیز در سایه صلح وسازندگی، عشق ورزیدن و شناخت یکدیگر و از همه مهمتر زندگی براساس تعالیم خداوند است.

انتهای پیام

کد N394968

وبگردی