آفتاب

همایش حمایت از حقوق قربانیان ترور برگزار شد

همایش حمایت از حقوق قربانیان ترور برگزار شد

همایش توانمندسازی روانشناختی- حقوقی آسیب‌دیدگان تروریستی با حضور جمعی از خانواده‌های قربانیان ترور، در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دوشنبه شب همایش حمایت از قربانیان ترور با حضور خانواده‌های این قربانیان و جمعی از نمایندگان مجلس و کارشناسان به همت انجمن حمایت از قربانیان تروریسم فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در ابتدای این همایش زهرا گلدیان، کارشناس روانشناسی انجمن حمایت از قربانیان تروریسم با اشاره به لزوم شناخت ابعاد روانشناختی اظهارکرد: هر حادثه‌ای که در دنیا اتفاق می‌افتد، ابعاد روانشناختی دارد؛ زیر بنای روانشناختی ترور که نظام سلطه از آن به عنوان یک ابزار استفاده می‌کند، ایجاد ترس در جامعه است.

او افزود: کسی که شخصی را ترور می‌کند، هدفش تنها آن شخص نیست، بلکه خواستار ایجاد ترس در جامعه است.

این کارشناس روانشناسی با اشاره به آثار مخرب ترور در جامعه ادامه داد: ممکن است در حین انجام عمل ترور، کودکی این صحنه را ببیند، مسلماً این کودک در ادامه زندگی خود دچار مشکل خواهد شد؛ بنابراین توجه به مسائل روانی خانواده‌های قربانیان، بیش از دیگر آحاد جامعه اهمیت دارد.

وی ادامه داد: با کمی بررسی در این موضوع متوجه خواهیم شد، تعداد شهدای محراب چقدر زیاد است. علت آن که نظام سلطه سعی می‌کند در مکان مذهبی ترور را انجام دهد، دو دلیل دارد؛ دلیل اول آن که انجام ترور در جلوی چشمان مردم باعث ایجاد ترس و وحشت در جامعه خواهد شد و دلیل دیگر ترساندن مردم برای حضور نیافتن در این مکان‌های مذهبی است.

در ادامه‌ی همایش سیدباقر حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر لزوم حمایت از خانواده‌های قربانیان ترور، افزود: در سال‌های نخست انقلاب با توجه به مشکلاتی که دشمنان ایجاد کردند و شرایطی که در کشور حاکم بود اولویت‌ها را تغییر داد و نتوانستیم ندای مظلومیت خانواده‌های شهید را به گوش جهانیان برسانیم.

او عملیات تروریستی گروه داعش در عراق را محکوم کرد و گفت: پیامبران برای آن آمده‌اند که انسان از بعد انسانی خود خارج نشود و دست به چنین اقدامات وحشیانه‌ای نزند.

حسینی در ادامه‌ی سخنانش بیان کرد: برای آن که بتوانیم از حقوق قربانیان که همان حقوق بشر است دفاع کنیم باید حامیان اصلی تروریسم که نظام سلطه است را به جهانیان شناساند.

این نماینده مجلس ادامه داد: کسانی که حتی با سکوت‌شان و یا حمایت‌های مالی به این افراد کمک می‌کنند از حامیان تروریست محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد شدن ساختارهای قانونی لازم در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: در کمیسیون امنیت ملی مجلس باید ساختارهای قانونی لازم برای دفاع از قربانیان ترور و خانواده‌های این قربانیان ایجاد شد.

وی در پایان با اشاره به زحمات انجمن حمایت از قربانیان ترور افزود: از زحمات بی‌دریغ این انجمن در این رابطه تشکر می‌کنم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تشکیل انجمن‌های مردم نهاد را در حمایت از حقوق قربانیان ترور، بسیار موثر دانست و اظهار کرد: هدف‌ها باید شناساندن حامیان اصلی تروریسم به جهانیان باشد.

انتهای پیام

کد N394785

وبگردی