آفتاب

استقبال چین از مجوز شورای امنیت برای ورود کمک های انسان دوستانه به سوریه

استقبال چین از مجوز شورای امنیت برای ورود کمک های انسان دوستانه به سوریه

پکن - ایرنا - چین روز سه شنبه با ابراز نگرانی از رنج مردم سوریه بدنبال درگیری ها در این کشور از تصویب قطعنامه 2165 شورای امنیت سازمان ملل و ارایه مجوز برای ورود کمک های انسان دوستانه به سوریه استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه با اجماع قطعنامه 2165 را برای دادن مجوز ورود کمک های انسان دوستانه به سوریه تصویب کرد.

ˈهونگ لیˈ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه در پکن، گفت که این کشور امیدوار است طرف های مربوط در سوریه با ارگان های امدادرسان سازمان ملل همکاری کرده و با اقدامات موثر این قطعنامه و قطعنامه قبلی را عملی کنند.

براساس این قطعنامه که بانیان اولیه متن آن استرالیا، لوکزامبورگ و اردن بودند، ورود کمک های انسان دوستانه به صدور مجوز دولت سوریه نیازی ندارد ولی سازمان ملل باید نوع محموله ها و اماکن مقصد را به دمشق اعلام کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: درگیری ها در سوریه رنج فراوان مردم این کشور را بدنبال داشته است و چین از این موضوع بسیار نگران است.

به گفته وی، چین به طور فعال برای اجرای توافقنامه شورای امنیت سازمان ملل عمل می کند.

هونگ لی همچنین تصویب قطعنامه 2165 را نشانه عزم راسخ و عملکرد جامعه بین المللی برای تنش زدایی در سوریه دانست و گفت که این قطعنامه مشکلات انسانی در سوریه را نشان می دهد.

قطعنامه 2165 شورای امنیت از همه طرف های درگیر در سوریه خواست در مسیر اجرای فوری و جامع بیانیه مصوب 2012 ژنو برای پایان فوری همه خشونت ها و نقض های حقوق بشر و قوانین بین المللی حرکت کنند.

آساق**1611
کد N394590

وبگردی