آفتاب

11 تروریست طالبان در وزیرستان شمالی و کراچی کشته شدند

11 تروریست طالبان در وزیرستان شمالی و کراچی کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - نیروهای امنیتی پاکستان روز سه شنبه با حمله به مراکز تجمع تروریست ها در منطقه وزیرستان شمالی در شمال غرب و شهر کراچی مرکز ایالت سند در جنوب این کشور، 11 تروریست عضو گروه طالبان از جمله دو سرکرده ارشد این گروه را کشتند.

به گزارش رسانه های پاکستانی، منابع نظامی پاکستانی اعلام کردند: در عملیات زمینی روز سه شنبه نیروهای ارتش در بخش «میر علی» از توابع منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی در شمال غرب پاکستان شش تروریست وابسته به گروه تحریک طالبان کشته شدند.

منابع نظامی پاکستانی اعلام کردند: فردی به نام «مطیع الله» از سرکرده های این گروه شبه نظامی است، در شمار کشته شدگان است.

«عاصم سلیم باجوا» سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: وزیرستان شمالی به دژ مستحکم تروریست ها تبدیل شده است اما با آغاز عملیات زمینی نیروهای ارتش، این منطقه از وجود شبه نظامیان تروریست پاکسازی شد.

ارتش پاکستان پیشتر گفته بود که نیروهای امنیتی از ماه گذشته با انجام عملیات نظامی گسترده علیه مواضع شبه نظامیان محلی و خارجی، موفق به پاکسازی 80 درصد از شهر «میرانشاه» مرکز منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی از تروریست ها شده اند.

مرحله نخست عملیات ارتش پاکستان علیه شبه نظامیان طالبان پاکستان و شبه نظامیان خارجی اواخر ماه گذشته میلادی با حملات گسترده هوایی به پایان رسید و نیروهای امنیتی در مرحله دوم این عملیات، حملات زمینی را علیه مواضع شبه نظامیان آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، عملیات ضد تروریستی روز سه شنبه نیروهای امنیتی در منطقه «گلشن بونر» شهر بندری کراچی نیز به کشته شدن پنج نفر از تروریست های عضو گروه طالبان از جمله یک فرمانده این گروه منجر شد.

یک مقام پلیس شهر کراچی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: «محسود» یکی از سرکرده های طالبان که در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شد در قتل بیش از 50 نفر از فعالان سیاسی، شخصیت های مذهبی و ماموران بهداشت تیم واکسیناسیون فلج اطفال در شهر کراچی دست داشته است.

دولت پاکستان از مرداد 92 عملیات برنامه ریزی شده ای را علیه گروه های تروریستی، افراط گرایان و عاملان قتل های هدفمند در شهر بندری کراچی آغاز کرده است.

انفجار بمب، افزایش خشونت های فرقه ای و قتل های هدفمند در کراچی در روزها و ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته به طوری که کمیسیون حقوق بشر پاکستان اعلام کرد: در شش ماه نخست سال جاری میلادی بیش از هزار و 800 نفر قربانی عملیات تروریستی اعضای گروه های غیرقانونی در بزرگترین شهر اقتصادی پاکستان شدند.

آساق**ا.ر**1545
کد N394510

وبگردی