آفتاب

رایزنی خالد مشعل با نخست وزیر مالزی/ نجیب: نقش رهبری نداریم

رایزنی خالد مشعل با نخست وزیر مالزی/ نجیب: نقش رهبری نداریم

کوالالامپور - ایرنا - نجیب تون رازق نخست وزیر مالزی در گفت وگوی تلفنی با ˈخالد مشعلˈ رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر ادامه حمایت کوالالامپور از مبارزه فلسطینی ها برای دستیابی به استقلال تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر مالزی در این تماس تلفنی که شب گذشته انجام شد با فلسطینی ها به ویژه افرادی که در حملات بی رحمانه اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه صدمه دیدند، ابراز همدردی کرد.

خالد مشعل نیز خواستار افزایش تلاش مالزی و کمک به مردم مظلوم فلسطین شد.

تارنمای ˈرعیت پستˈ روز سه شنبه اعلام کرد گروهی شامل 50 پزشک با یک فروند کشتی برای ارائه کمک های پزشکی به قربانیان حملات هوایی رژیم صهیونیستی عازم غزه شده اند.

نخست وزیر مالزی همچنین امروز پس از مذاکره شب گذشته با رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)

آمادگی این کشور را برای ارایه کمک های انسان دوستانه به غزه اعلام کرد.

وی در نشستی خبری گفت که هنوز تاریخی برای ورود کمک های انسان دوستانه مالزی به غزه مشخص نشده است و این بستگی به بازشدن گذرگاه رفح در مصر برای اجازه ورود به غزه دارد.

وی احتمال داد ماموریت برای ارسال کمک های مالزی به فلسطینیان تا دو هفته دیگر انجام شود.

نجیب گفت که مالزی از طریق کانال های دیپلماتیک برای ورود سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی به منظور محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه عمل می کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وی با رهبران جهان در تماس بوده است، گفت: ˈهنوز نه. من تحولات را نظاره می کنمˈ.

خبرنگاری از نخست وزیر مالزی سوال کرد آیا کوالالامپور برای متقاعد کردن کشورهای اسلامی برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر قدس به منظور توقف حملات به غزه وارد عمل شده است، نجیب تنها گفت: ˈما نقش رهبری را ایفا نمی کنیم، چرا که ما در آن منطقه نیستم.ˈ

آساق**1611
کد N394323

وبگردی