آفتاب

جلسه سوم مجلس جدید عراق برگزار شد

جلسه سوم مجلس جدید عراق برگزار شد

تهران - ایرنا - مجلس جدید نمایندگان عراق امروز (سه شنبه) سومین جلسه خود را به ریاست ˈمهدی الحافظ ˈ مسن ترین نماینده این دوره برگزار کرده است .

به گزارش پایگاه خبری عراقی ˈالمدی پرسˈ، 207 نفر از نمایندگان جدید عراق در این جلسه حضور دارند و نمایندگان ˈائتلاف الوطنیهˈ به رهبری ˈایاد علاویˈ همچنان جلسات مجلس عراق را تحریم کرده و در آن حضور نیافته اند .

المدی پرس افزود: در این جلسه نمایندگان جدید سوگند قانونی یاد خواهند کرد و برای انتخاب رییس مجلس و معاونان وی نیز رأی گیری خواهد شد .

مجلس نمایندگان عراق یا ˈمجلس نواب عراقˈ (مَجلس النوّاب العراقی‎) تنها مجلس قانون گذاری در این کشور است . مکان این مجلس در منطقه ˈالخضراءˈ شهر بغداد قرار دارد. نمایندگان این مجلس برای دوره های چهار ساله از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند.

انتخابات مجلس عراق 10 اردیبهشت 1393 (30 آوریل 2014 میلادی) برگزار شد.

در این انتخابات مردم 328 نمایندهٔ خود را به مجلس فرستادند تا نخست وزیر و رییس جمهوری عراق را برگزینند.

نتایج انتخابات مجلس عراق نشان داد که هیچ حزب و یا تشکیلاتی در این انتخابات اکثریت مطلق را به دست نیاورده است. بالاترین رتبه را ˈائتلاف دولت قانونˈ به رهبری ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر کنونی و گروه های همراه او به دست آوردند که 96 کرسی مجلس را از آن خود کردند.

نخستین جلسه مجلس عراق دهم تیرماه تشکیل شد و دومین جلسه نیز 21 تیر ماه برگزار گردید ، اما هر دو جلسه پس از اندکی به دلیل اختلاف نمایندگان در خصوص مسایل مختلف و از جمله انتخاب رییس مجلس، بدون نتیجه خاتمه یافت .

خاورم **2041**1651
کد N394313

وبگردی