آفتاب

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس :قیمت های خرید تضمینی محصولات کشاورزی مطابق با واقعیات جامعه نیست

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس :قیمت های خرید تضمینی محصولات کشاورزی مطابق با واقعیات جامعه نیست

تهران – ایرنا – رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت گذاری محصولاتی که قرار است به صورت تضمینی خریداری شود مطابق با واقعیات جامعه و کشاورزی ایران نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، عباس رجایی در جلسه علنی امروز ( سه شنبه ) در تذکری شفاهی خطاب به وزرای عضو کارگروه قیمت گذاری محصولات کشاورزی گفت: قیمت محصولاتی که قرار است به صورت تضمینی خریداری شود مطابق با واقعیات جامعه نیست و این مسئله همواره مشکلاتی را برای اقشار زحمتکش جامعه پدید آورده است.

وی افزود : انتظار می رود در آستانه قیمت گذاری سال زراعی آتی تلاش شود قیمت گذاری به گونه ای باشد که با واقعیات جامعه انطباق داشته باشد. باید قیمت تضمینی محصولاتی که در قانون برنامه به آن اشاره شده است به نحوی باشد که بتوانیم امنیت قضایی را تامین کنیم.

وی همچنین در تذکری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار تسریع در نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج ) اراک شد که بعد از گذشت هفت سال تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

همچنین فتح الله حسینی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار داشت: نرخ تورمی که از سوی بانک مرکزی اعلام می شود با آمارهای رییس جمهوری اختلاف فاحش دارد و مردم خصوصا اقشار کم درآمد تورم واقعی را با گوشت و پوست خود لمس می کنند.

وی همچنین با قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته ای خواستار حفاظت از دستاوردهای هسته ای در جریان مذاکرات ایران با گروه 1+5 شد.

حسینی اظهار داشت: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از سال گذشته ابلاغ شده است اما تاکنون بنیاد شهید و وزارتخانه های مربوطه اقدامی در این زمینه نکرده اند و اکثر ایثارگران نگران هستند.

وی همچنین در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی خواستار حل مشکلات صادرکنندگان نخود شد و گفت : کشت نخود در این منطقه رواج دارد و در حال حاضر به دلیل سیاست های اشتباه دولت ، نخودکاران متحمل خسارات سنگینی شده اند بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید مشکلات نخودکاران را حل کند .

ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی هم خواستار رسیدگی به نحوه واگذاری شرکت آلومینیم المهدی شد.

وی با بیان این که ماه ها است در این مجتمع صنعتی مشکلاتی از بابت مدیریت اداری ایجاد شده است ، گفت: چندین ماه است که مشکلات این مجتمع را متذکر شده ام و اخیرا نیز این مشکلات در فضای رسانه ای مطرح شده است .

وی بار دیگر مخالفت خود را با واگذاری شرکت آلومینیم المهدی به دلیل قیمت نازل این واگذاری اعلام کرد و از مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان خصوصی سازی خواست حساسیت لازم را در این زمینه داشته باشد زیرا واگذاری این مجتمع به صلاح کشور نیست.

سیام(3)**2021**ن.س**1581
کد N394294

وبگردی