آفتاب
مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات:

جریان تکفیری کم‌هزینه‌ترین راه برای تحقق اهداف استکبار است

جریان تکفیری کم‌هزینه‌ترین راه برای تحقق اهداف استکبار است

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: صهیونیست‌ها راهی کم‌هزینه و با بازدهی بالا را انتخاب کردند تا به‌وسیله آن، عده‌ای نادان و متحجر از جمله جریانات سلفی تکفیری، به جان مسلمانان بیفتند و از این طریق، به اهداف شوم خود در منطقه دست پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حاتمیان، در همایش « بررسی تحرکات گروه‌های تروریستی در جهان اسلام» افزود: جریان‌ تکفیری محصول امروز و دیروز نیست، بلکه حداقل از قرن هفتم این اندیشه شوم و تفکر ناپاک برای مقابله با آموزه‌های ناب دین اسلام وجود داشته و همواره موجب خدشه‌دار شدن سیمای اسلام شده است.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: جریان سلفی‌گری و تکفیری، دشمن شماره یک خود را نه صهیونیست و غرب، بلکه دین اسلام و به‌ویژه مذهب تشیّع می‌داند.

وی افزود: گروه‌ تروریستی داعش اخیراً در بیانیه‌ای بسیار صریح اعلام کرد که دشمن اصلی و شماره یک ما، اسرائیل و صهیونیست نیست، بلکه منافقین، که منظورشان همان اهل‌تشیّع است، می‌باشد و این در حالی است که از دیدگاه قرآن، سرسخت‌ترین دشمن مسلمانان، یهود اعلام شده است.

حاتمیان بیان کرد: صهیونیست‌ها در سال‌های اخیر شکست‌های سختی را از سوی نیروهای مقاومت مسلمان متحمل شدند، بنابراین راهی کم هزینه و با بازدهی بالا را انتخاب کردند تا بوسیله آن، عده‌ای نادان و متحجر از جمله جریانات سلفی تکفیری، به جان مسلمانان بیفتند و از این طریق، به اهداف شوم خود در منطقه دست پیدا کنند.

وی اظهار کرد: گروه‌های تکفیری که همه را به غیر از خود، کافر و مشرک می‌دانند، در سال‌های دور نیز وجود داشته‌اند، از جمله گروهی از وهابیون که حدود سال 1218 قمری، به کربلا حمله کردند و بارگاه امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را تخریب کردند و طلاها و جواهرات مردم را به‌عنوان غنیمت، غارت کردند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی افزود: یک سال پس از آن حادثه، این سپاه وهابی به نجف یورش بردند و سپس در سال 1220 هجری قمری، به مدینه حمله کردند و حرم پیامبر اسلام(ص) را محاصره کردند.

وی اظهار کرد: این گروه‌های تندرو هر چند سالی، دوباره قدرت می‌گیرند و امروز، این تروریست‌ها با پشتیبانی قدرت‌های استکباری و با هدف جلوگیری از بیداری اسلامی در منطقه، مجموعه امت اسلامی و برادرانی که زیر چتر اسلام قرار دارند، را هدف توطئه قرار داده‌اند.

حاتمیان بیان کرد: دنیای استکبار، بیش از همه کشورها، نظام اسلامی ایران را مورد نشانه قرار داده‌ است و سعی می‌کند تا با کمک افراد فریب‌خورده، از داخل به ما ضربه بزند که به فضل الهی و به لطف پایه‌گذاری قوی حضرت امام خمینی(ره) و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری، ره به جایی نبرده و نخواهند برد.

مدیرکل ادیان و مذاهب معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: ان‌شاء‌الله امت اسلامی از این خدعه و فتنه ویرانگر با تکیه بر اصل وحدت اسلامی به صحت و سلامت عبور خواهد کرد و آتش این جنگ و جریانات تندرو، دیر یا زود دامن خود آنان را خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N394058

وبگردی