آفتاب

درخواست مجدد کلیسای کاتولیک کره جنوبی از کره شمالی

درخواست مجدد کلیسای کاتولیک کره جنوبی از کره شمالی

کلیسا کاتولیک کره جنوبی مجددا درخواست خود را از کره شمالی مبنی بر فرستادن حدود 10 فرد کاتولیک برای مراسم استقبال از سفر پاپ فرانسیس در ماه اوت به سئول، مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سفر چهار روزه پاپ به سئول اولین سفر او به شبه جزیره کره طی 25 سال گذشته است.

به گزارش مقامات رسمی کاتولیک، پاپ در این سفر خود در جشنواره جوانان کاتولیک، مراسم مذهبی برای 124 "شهید کره‌ای" و رساندن پیام صلح به شبه جزیره جدا شده کره شرکت می‌کند.

به گفته اسقف اعظم سئول، مقامات کاتولیک کره جنوبی شش ماه پیش برای فرستادن پیروان کاتولیک کره شمالی به سئول برای دیدار پاپ درخواست کردند و در پی پاسخ ندادن مقامات کره شمالی درخواست خود را دوباره تکرار کردند.

یکی از سخنگویان کلیسا نیز اعلام کرد که کره جنوبی تا اوایل اوت منتظر پاسخ مقامات کره شمالی می‌ماند.

قانون اساسی کره شمالی آزادی مذهبی را می‌پذیرد اما در عمل تنها نهادهای دارای مجوز قانونی حق فعالیت دارند. پناهندگان کره شمالی هم‌چنین می‌گویند که توزیع کتاب مقدس و اقدامات مرتبط با عبادات پنهانی به معنی تبعید به اردوگاه کار اجباری و یا اعدام است.

این سخنگوی کلیسا گفت، حدود 50 هزار کاتولیک در کره شمالی قبل از جنگ کره طی سال‌های 53-1950 زندگی می‌کردند. وی هم‌چنین اظهار داشت که سفر کاتولیک‌های کره شمالی به سئول می‌تواند حرکتی سمبولیک باشد اما احتمالا آن‌ها اجازه این سفر را نخواهند داشت.

شبه جزیره کره بعد از یک جنگ و در پی یک صلح موقت به دو قسمت جدا شد.

کره شمالی اخیرا گام‌هایی در جهت کاهش تنش‌ها برداشته است اما همزمان رزمایش‌ها و موشک‌هایی را هم آزمایش کرده است، مقامات سئول این اقدامات را تلاشی در جهت تحریک طرف مقابل می‌دانند.

انتهای پیام

کد N394052

وبگردی