آفتاب

کشته شدن 38 تن در حملات تازه نیجریه

کشته شدن 38 تن در حملات تازه نیجریه

دست کم 38 تن در حمله ناگهانی گروه تروریستی بوکوحرام به روستایی در شمال شرقی نیجریه و بمباران هوایی نیروهای ارتش، جان باخته‌اند. نیروهای ارتش منطقه‌ای را به اشتباه محل شورشیان تشخیص داده و آن را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حمله که در روستای مسیحی‌نشین منطقه آسکرا اوبا در 200 کیلومتری منطقه مرکزی مایدوگوری رخ داده، یک روستای کامل شامل سه کلیسا را به آتش کشیده است.

به گفته یکی از ساکنین این روستا، این حمله که منجر به فرار ساکنین شد در پی حمله پیشین به روستای بوتوکو، رخ داده است.

این فرد همچنین گفت 38 نفر در حملات بوکوحرام و بمباران هواپیماهای نظامی بر سر ساکنین و غیرنظامیان در حال فرار گم شده‌اند.

به گفته این فرد که در فرار از این حملات به روستایی در هفت کیلومتری روستای خود گریخته است، تروریست‌های گروه شبه‌نظامی بوکوحرام حدود ساعت 11 با اسلحه، موشک‌ و نارنجک‌های خود به روستا حمله کردند.

یکی دیگر از ساکنین این روستا نیز گفت: مردم منطقه شب را با پنهان شدن در بوته‌ها گذراندند اما صبح روز بعد هنگامی که می‌خواستند به خانه‌های خود بازگردند دوباره مورد حمله این گروه شبه‌نظامی که در تپه‌های اطراف این روستا پنهان شده بودند، قرار گرفتند.

غیرنظامیان وحشت زده نیز، در حالی که تلاش می‌کردند با اتوبوس از روستا خارج شوند، توسط نیروهای ارتش با شورشیان اشتباه گرفته شده و بمباران شدند.

به گفته این ساکنین نیروهای ارتش سه بمب را بر سر مردمی که در ایستگاه اتوبوس منتظر اتوبوس بودند، فرود انداختند.

مسئولین ارتش و پلیس مایدوگوری هیچ واکنشی به این حمله نشان ندادند با این حال یک مقام نظامی حمله بوکوحرام و دو جنگنده را که باعث مرگ بسیاری شد، تایید کرد. این منبع از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

حملات شبه‌نظامیان بوکوحرام در یک سال گذشته بیش از 2000 کشته داشته است.

انتهای پیام

کد N393858

وبگردی