آفتاب
رییس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد

240 زندانی جرائم غیرعمد نیازمند کمک نیکوکاران

240 زندانی جرائم غیرعمد نیازمند کمک نیکوکاران

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 240 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های این استان وجود دارند که برای آزاد شدن نیازمند کمک خیرین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد علی جمادی در هشتمین جشن گلریزان یاسوج، بیان کرد: از سال 78 تاکنون 1430 نفر زندانی جرائم غیرعمد و بدهکار مالی با کمک خیرین و نیکوکاران، کمک‌های مختلف از محل سفرهای ریاست جمهور و ریاست قوه قضائیه به استان، کمیته امداد و منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها آزاد شدند.

وی اظهار کرد: در این مدت با همکاری شورای حل اختلاف در زندان و اعضای ستاد دیه استان 30 میلیارد تومان از شکات تخفیف گرفته شد.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سال گذشته 290 فقره پرونده در ستاد دیه استان تشکیل شد و 240 نفر در این مدت از زندان‌های استان آزاد شدند.

جمادی تصریح کرد: مبلغ بدهی این زندانیان 22 میلیارد تومان بود که از این میزان 15 میلیارد و 430 میلیون تومان گذشت شد، 6 میلیارد و 570 میلیون تومان از سوی ستاد دیه به‌صورت بلاعوض و وام قرض‌الحسنه از محل منابع داخلی بوده است.

رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: امیدواریم که تا پایان امسال با کمک خیرین که با کمک خیرین و نیکوکاران 150 زندانی غیرعمد و بدهکار مالی آزاد شوند.

جمادی عنوان کرد: ستاد دیه با شناسایی کسانی که نیاز به کمک و مساعدت دارند و بدهکار مالی هستند و وصف جرم در خصوص آنها صدق نمی کند و زندانی جرائم غیر عمد و مالی هستند تلاش می کند.

وی اضافه کرد: زندان برای کسانی که باید زندانی باشند، مجازات خوب و متناسب است و باید در زندان باشند، اما کسانی که بدلیل جرائم غیر عمد زندانی می شوند نباید زندان باشند اما با توجه به قوانین و مقرراتی که در کشور وجود دارد در حال حاضر چاره ای جز زندانی کردن آنها نیست و تنها راه حل کمک های خیرین و نیکوکاران است.

انتهای پیام

کد N393742

وبگردی