آفتاب
با اشاره به نگارش پیش‌نویس توافق جامع

یک دیپلمات ایرانی: تلاش می‌کنیم اختلافات را به پایان برسانیم

یک دیپلمات ایرانی: تلاش می‌کنیم اختلافات را به پایان برسانیم

یک دیپلمات ایرانی روز گذشته (دوشنبه) گفت: هنوز بسیار زود است که بگوییم ایران و 1+5 می‌توانند تا 20 جولای به توافق دست یابند یا نه.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، این منبع نزدیک به مذاکرات اضافه کرد: مذاکرات میان ایران و ایالات متحده به صورت فشرده انجام شده است اما تغییر قابل توجهی در مواضع دو طرف به وجود نیامده است.

این منبع دیپلماتیک افزود: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران مباحثی را بر اساس انگیزه‌ها و امتیازهای خود مورد بحث قرار داده‌اند اما تغییرات واقعی و بنیادین در مواضع آنها به وجود نیامده است.

به نوشته این خبرگزاری، جان کری در گذشته اعلام کرده است که این احتمال وجود دارد که تا امروز 15 جولای در وین به سر ببرد.

این منبع دیپلماتیک اضافه کرد: طرف‌های مذاکره کننده باید آمادگی خود را برای کار 24 ساعته در جهت پیوند و ایجاد پلی میان مواضع طرفین اعلام کنند تا بتوانند به یک نتیجه مشترک دست یابند.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون، گفت: ما بسیار دشوار کار می‌کنیم هنوز بر روی نگارش پیش‌نویس متن توافق کار می‌کنیم اما هنوز گفت‌وگوها و اختلافات جدی و آشکاری وجود دارد که باید به سرانجام برسد. ما اکنون تلاش می‌کنیم که این اختلافات را به پایان برسانیم.

به گزارش ایسنا، مذاکرات ایران و 1+5 از 2 ژوئیه در وین آغاز شده است و تا کنون ادامه دارد. روز یکشنبه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به همراه سه وزیر خارجه اتحادیه اروپا به وین آمدند. وزرای خارجه کشورهای اروپایی عضو 1+5 همان روز پس از مذاکرات دوجانبه با اعضا به کشورهایشان باز گشتند اما جان کری تا کنون برای انجام مذاکرات در وین به سر می‌برد.

انتهای پیام

کد N393721

وبگردی