آفتاب

اتحادیه عرب خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب در مورد جنایات اسراییل شد

اتحادیه عرب خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب در مورد جنایات اسراییل شد

تهران - ایرنا - ˈنبیل العربیˈ دبیرکل اتحادیه عرب خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب بین الملل جهت تحقیق در مورد جنایات جنگی اسراییل علیه غزه شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، العربی بر وجود هماهنگی و همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور استفاده از تمامی راههای قانونی جهت تحت پیگرد قضائی قرار دادن مقامات رژیم اسراییل در تمامی محافل و محاکمه آنها بخاطر ارتکاب جنایات مختلف علیه ملت فلسطین تاکید کرد.

العربی این مطلب را در نشست فوق العاده اتحادیه عرب که جهت بررسی اقدامات لازم به منظور رویارویی با تجاوز اسراییل علیه غزه برگزار شده بود، ابراز داشت.

وی افزود: محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در نظر دارد به نیویورک سفر کرده تا به منظور تامین امنیت ملت فلسطین و سرزمین های فلسطینی به سازمان ملل درخواست رسمی ارائه دهد.

دبیر کل اتحادیه عرب خاطرنشان کرد: شورای امنیت سازمان ملل در برابر تجاوزات وحشیانه اسراییل ناتوان است؛ این شورا طی سالیان گذشته به وظیفه خود عمل نکرد و همین موضوع به مانند چراغ سبزی برای نیروهای اشغالگر بشمار می رود تا به جنایات خود بدون هیچگونه ترس و نگرانی از مجازات ادامه دهند.

العربی تاکید کرد: موضوع فلسطین همواره محور و موضوع اصلی جهان عرب بشمار رفته و می رود و شرایط سیاسی گذرا نمی تواند مانع از یاری رسانی کشورهای عرب به ملت فلسطین شود.

وی خاطرنشان کرد: از زمان شروع تجاوز رژیم اسراییل به غزه تعدادی از کشورهای عرب بطور پیگیر با برقراری تماس با کشورهای بزرگ و سازمان ملل در تلاش هستند تا با برقراری فوری آتش بس به تجاوز یاد شده پایان دهند.

خاورم ** 1487 **7074/1275
کد N393628

وبگردی