آفتاب
ابوترابی‌فرد خطاب به اعضای شورای پایتخت:

فاصله‌های سیاسی، ملاک نیست/بهره‌وری را به حداکثر برسانید

فاصله‌های سیاسی، ملاک نیست/بهره‌وری را به حداکثر برسانید

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران، خطاب به اعضای شورا ، گفت: فاصله‌های سیاسی ملاک نیست، روابط خود را حول پیوندهای اخلاقی، اسلامی و حول ارزش‌های دینی مستحکم کنید.

وی با اشاره به اینکه راه نجات کشور، قطع رابطه هزینه جاری و عمرانی اداره کشور از درآمدهای حاصل از نفت است، تاکید کرد: تا این واقعیت نجات دهنده کشور تحقق پیدا نکند مدیریت کشور اصلاح نمی‌شود.

ابوترابی فرد با بیان اینکه شهرداری‌ها خصوصا کلانشهرها از این منظر یک مدل قابل اطمینان و قابل قبول فراروی مدیریت کشورند، افزود: در بودجه 15 هزار میلیارد تومانی شهرداری جایی برای درآمدهای حاصل از نفت نمی‌بینید. پیام این موضوع این است که مدیران می‌توانند کشور را می‌توانند بدون نفت اداره کنند.

وی با اشاره به وجود فاصله بسیار زیادی بین شورای پایتخت و شهرهای توسعه یافته در تعریف راه‌های مشروع درآمدزایی، گفت: شما هنوز این راه‌ها را برنداشته‌اید.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه 15 هزار میلیارد تومان معادل کل عملکرد بودجه عمرانی کشور در سال 92 است، گفت: هر قدر می‌توانید در راه افزایش درآمدهای مشروع کشور که در شهرداری هم می‌توان آن را شناسایی کرد، قدم بردارید. فروش تراکم را در این درآمدها نباید آورد و می‌توان به سمت درآمدهای پایدار، مشروع و گره‌گشا رفت.

وی افزود: وقتی درآمدها درآمدهای بادآورده‌ای مانند درآمدهای نفتی شد، ارزش افزوده یک بشکه نفت که 100 دلار است کمتر از سه یا چهار دلار می‌شود. وفتی درآمدها زیاد باشد، هزینه‌ها هم رایگان می‌شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه در مدیریت کلان کشور شاهد کاهش بهره‌وری در بالاترین سطح هستیم، خطاب به نمایندگان شورای شهر پایتخت، گفت: شما بهره‌وری را در مقام عمل عینیت ببخشید و راه را برای تحول در ارتقای بهره‌وری کشور فراهم کنید. شما به عنوان نهاد کلیدی ناظر در شهرداری خوب می‌فهمید سطح بهره‌برداری در کجاست و هزینه‌ها چه طور خرج می‌شود. شما به مراتب بهتر از ما در مجلس می‌توانید لمس کنید. شما یک ارتباط تنگاتنگ با مدیریت شهری دارید که این ارتباط بین مجلس و دولت و دستگاه‌های اجرایی نیست.

وی افزود: به هر میزان با مدیریت صحیح به ارتقا بهره‌برداری کمک کنید به ارتقا بهره بهره‌برداری در کشور کمک کرده‌اید. این مساله را کوچک نشمارید.

وی بار دیگر خطاب به اعضای شورا تاکید کرد: دقت کنید در حوزه نظارتی شما علاوه بر تغییر نسبت‌های درآمدی و هزینه‌ای، هزینه‌های عمرانی در بالاترین سطح بهره‌وری انجام شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعامل مجلس و نهاد شورای اسلامی شهر و روستا بسیار گره‌گشا است و با همت آقای چمران در گذشته و همت نمایندگان و آقای مسجدجامعی در این دوره، ما شاهد ارتقا این تعامل و همکاری نمایندگان مجلس و مردم در شورا هستیم. من و دوستانم در مجلس آمادگی داریم در این راستا عالیترین سطح تعامل را محضر شما دشته باشیم و ضمن استفاده از تجارب شورا، با شما همکاری کنیم و در خدمت شما باشیم.

وی با بیان اینکه نگاه مجلس در حمایت از مدیریت شهری فراگیر است، گفت: در تصویب بودجه سالانه کشور یکی از حوزه‌هایی که از حمایت کامل نمایندگان برخورداراست حوزه هایی مربوط به مدیریت شهری است. در بودجه سالانه در این راستا تصمیماتی در راستای کمک به شوراها و مدیران شهری بوده است و در بودجه سال بعد هم برای انجام وظایف بهتر در خدمت شما هستیم.

انتهای پیام

کد N393612

وبگردی