آفتاب

بارزانی در سفر با ترکیه اردوغان و گل دیدار کرد

بارزانی در سفر با ترکیه اردوغان و گل دیدار کرد

رئیس منطقه‌ کردستان عراق در سفر خود به ترکیه با رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر این کشور دیدار و درباره مساله درآمدهای نفتی با این دو مقام دولت آنکارا گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، در جریان سفر "مسعود بارزانی"، رئیس منطقه کردستان عراق به ترکیه، چندین مقام دولت منطقه‌ای کردستان عراق وی را همراهی می‌کردند.

نوشیروان بارزانی، نخست‌وزیر منطقه‌ای کردستان عراق روز یکشنبه در سفر غیرمنتظره‌ای به ترکیه اقدامات را برای آماده سازی شرایط سفر مسعود بارزانی به این کشور انجام داد. مسعود بارزانی روز دوشنبه با جت شخصی وارد استانبول شد.

منابع دفتر رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه اعلام کردند که رئیس دولت منطقه‌ای کردستان عراق با اردوغان درباره اوضاع کلی عراق و روابط دو جانبه با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند و هردو تاکید کردند که یک راهکار سیاسی جدید برای احیای ثبات و امنیت در عراق ضرورت دارد و هر دو بر اهمیت تحقق سریع یک روند سیاسی در تعیین "تغییر مورد نظر" پس از انتخابات آوریل عراق تاکید کردند.

دو طرف همچنین درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم نیازمند و درگیر جنگ در شمال عراق به ویژه ترکمانها، مسائل دو جانبه اقتصادی و همکاری در زمینه انرژی به گفت‌وگو پرداختند.

همچین درآمد حاصل از حمل‌ونقل نفت از منطقه کردستان در شمال عراق، افزایش درخواست‌ها در استقلال منطقه و مساله اتباع ترکیه به گروگان گرفته شده توسط داعش مورد بحث قرار گرفت.

سفر روز دوشنبه مسعود بارزانی به ترکیه پس از گمانه‌ز‌نی ها مورد در تشکیل یک کشور مستقل کردستان در شمال عراق صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N393115

وبگردی