آفتاب

اشتاین مایر از یک موضع واحد در مذاکرات هسته ای ایران در گروه 1+5 خبر داد

اشتاین مایر از یک موضع واحد در مذاکرات هسته ای ایران در گروه 1+5 خبر داد

تهران – ایرنا - خبرگزاری ایتارتاس روسیه روز دوشنبه در گزارشی از وین به نقل از وزیرخارجه آلمان اعلام کرد همه اعضای گروه 1+5 تاکنون توانسته اند به یک موضع واحد در قبال برنامه هسته ای ایران دست یابند.

براساس این گزارش،ˈفرانک والتر اشتاین مایرˈروز دوشنبه به خبرنگاران گفت:ˈگروه 1+5 تا دیشب موفق شد به یک موضع واحد در گفت وگویش با تهران دست یابد و لذا ما امروز بار دیگر درباره تمام پیشنهادهای خود به تهران نیز مذاکره کردیمˈ.

وی از ارایه جزییات بیشتر درباره ˈموضع واحد کشورهای 1+5 ˈدر قبال ایران خودداری کرد.

وی مهمترین مسئله برای دو طرف ایران و گروه 1+5 را تلاش برای رسیدن به یک موضع واحد و مذاکره با ایران براساس آن خواند و از این که این مسئله امروز اتفاق افتاده ابراز خشنودی کرد و افزود: اکنون نوبت ایران است تا تصمیم بگیرد از اینکه می خواهد با جامعه بین المللی همراه شود یا همچنان در انزوا بماند.

اشتاین مایر با اعلام اینکه دور جاری مذاکرات آخرین دور از گفت وگوها برای حل مسالمت آمیز مسئله هسته ای ایران است، اظهار داشت:ما تا به امروز تلاش کردیم به نمایندگان ایران اعلام کنیم که پس از یک دهه مذاکره اکنون زمان توافق است و باید راه نهایی خود را برگزیند.

به گفته وی، اگرچه ایران اصرار دارد به اینکه فقط برای تولید برق به انرژی هسته ای احتیاج دارد، اما قدرت های غربی تحت امر آمریکا مدعی اند که هدف نهایی ایران چیزی جز ساخت تسلیحات اتمی نیست.

وزیر خارجه آلمان با اعلام اینکه زمان کمی برای توافق باقی مانده است، افزود: اگر این اتفاق رخ دهد، یک پیشرفت قابل توجه برای تامین امنیت غرب و نتیجه بخشیدن تلاش ها برای حل بحران های منطقه و روابط با ایران خواهد بود.

رسانام**1378**1144/1547
کد N392678

وبگردی