آفتاب

تغییر در سیاست نظامی ژاپن به ضرر کاندیدای انتخابات فرمانداری تمام شد

تغییر در سیاست نظامی ژاپن به ضرر کاندیدای انتخابات فرمانداری تمام شد

کاندیدای مورد حمایت ائتلاف حاکم ژاپن در پی تغییر در سیاست امنیتی این کشور رقابت انتخابات فرمانداری در استان غربی ژاپن را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این انتخابات در استان «شیگا» واقع در غرب ژاپن اولین انتخابات از زمان تصویب قطعنامه پایان دادن به متد دفاع شخصی جامع یا کمک به یک کشور دوست در زمان جنگ است که بزرگترین تغییر در سیاست امنیتی ژاپن در چند دهه گذشته محسوب می‌شود.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن این تغییر را یک ضرورت برای مقابله با شرایط سخت دانسته اما این روند باعث شد تا بسیاری از رای‌دهندگان در این انتخابات نسبت به حضور ژاپن در جنگ‌های خارجی نگران شوند چرا که این تغییر روش صلح‌آمیز ژاپن را پس از جنگ جهانی دوم زیر سوال می‌برد.

تاکاشی کویاری، کاندیدای مورد حمایت حزب لیبرال دموکرات آبه و شریک ائتلافی‌اش در مقابل کاندیدای حزب مخالف دموکراتیک شکست خورد. این نتیجه خود یک پیروزی کم سابقه برای مخالفان دولت ژاپن محسوب می‌شود.

شینزو آبه در جریان مصاحبه امروز (دوشنبه) خود گفت که به دنبال کاهش نگرانی رای‌دهندگان درباره مساله دفاع شخصی جامع است و اعلام کرده که می‌داند این مساله برای تحقق یافتن نیازمند حمایت کامل است.

انتهای پیام

کد N392609

وبگردی