آفتاب

مشاور رسانه‌ای رییس جمهور: احیا و تقویت فعالیت انجمن های صنفی قانونی، مورد حمایت دولت است

مشاور رسانه‌ای رییس جمهور: احیا و تقویت فعالیت انجمن های صنفی قانونی، مورد حمایت دولت است

مشاور رسانه‌ای رییس جمهور بر عزم دولت جهت احیا وتقویت فعالیت انجمن های صنفی قانونی وازجمله انجمن صنفی روزنامه نگاران منطبق بر موازین قانونی تاکید کرد.

در پی انتشار خبر ارسال نامه‌ای به رییس جمهور برای صدور دستور احیای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رییس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یادآور شد: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران همان‌طور که از نامش پیداست تشکیلاتی صنفی محسوب می‌شود که تکلیف آن از حیث تاسیس و چگونگی فعالیت در قانون مشخص شده و به نظر من، اهالی رسانه نیز باید از این ظرفیت قانونی بهره مند باشند.

وی در پاسخ به این پرسش، که آخرین اقدامات دولت تدبیر و امید برای احیای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران چیست ؟ گفت :‌ طی چند ماه گذشته پیگیری‌ ومذاکراتی از سوی مقامات دولت با مراجع ذیربط در مورد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران انجام شده و از آنجا که این انجمن،‌ انجمنی صنفی است و مطابق قانون مجوز خود را از وزارت کار،‌ رفاه و تامین اجتماعی دریافت می کند،‌ خبر دارم که وزیرمحترم کار،‌ رفاه و تامین اجتماعی نیزبا انگیزه خوبی رایزنی‌ و پیگیری‌هایی را در این خصوص داشته و دارد تا امکان فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مطابق روال قانونی فراهم شود.

وی همچنین در ارزیابی برخی اظهار نظرها و انعکاس خبر ارسال نامه‌ای برای رییس جمهور با هدف درخواست صدور دستور احیای هرچه سریع‌تر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ، گفت: همانطور که باید هر گره‌ای را از راهش باز کرد، در خصوص مسئله احیای فعالیت انجمن صنفی روزنامه نگاران نیز که درگذشته بدلیل برخی اقدامات واظهارنظرها ، بغرنج شده ، به نظر من می‌تواند به شکل مناسب و با تدبیر گره کار از راه قانون گشوده شود.

وی افزود : فعالان هوشمند رسانه ای بخوبی واقفند که ‌برای احیا وتحصیل حقوق صنفی خود با ید با بردباری واستفاده از ظرفیت های قانون که دولت تدبیر وامید متعهد به تلاش در مسیر تحقق انهاست جلوی برخی اقدامات و برانگیختن حساسیت‌ها اصطلاحا گره را کور می‌کند را بگیرند وخوب است که قصد خیرشان را از فعالیت این انجمن که دقیقا همان مواردی است که قانون تعیین کرده را آشکارتر سازند تا سوءبرداشت‌ها نیز برطرف شود.

مشاور رسانه‌ای رییس جمهور تاکید کرد: برداشت من از احیای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران این است که این مساله مسیری را طی می‌کند که با تعامل و همکاری بین دستگاه‌های مسئول می‌تواند به گشایش منجر شود و زمینه آنرا فراهم کند که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در مدار قانون در خدمت اهالی رسانه قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N392592

وبگردی