آفتاب

ائتلاف اتحاد ملی: اقلیم کردستان به پناهگاهی برای دشمنان عراق تبدیل شده است

ائتلاف اتحاد ملی: اقلیم کردستان به پناهگاهی برای دشمنان عراق تبدیل شده است

رئیس ائتلاف اتحاد ملی عراق اعلام کرد: دشمنان عراق از امنیت و آزادی که در اقلیم کردستان وجود دارد، برای پیشبرد اقدامات خرابکارانه‌ خود استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری احرار العراق، ابراهیم جعفری، رئیس ائتلاف اتحاد ملی عراق در نشستی با رهبران این ائتلاف اظهار کرد: دشمنان عراق از امنیت و آزادی موجود در اقلیم کردستان عراق سوء استفاده می‌کنند، چرا که این اقلیم برای آنان تبدیل به پناهگاهی شده تا در آنجا به راحتی بتوانند به فعالیت‌های خرابکارانه خود که تمام عراق را مورد هدف قرار داده است، ادامه دهند.

وی تاکید کرد: ممانعت از تحرک آزادانه‌ نیروهای عراقی در برخی از مناطق مورد مناقشه که در آن عملیات نظامی علیه تروریست‌ها صورت می‌گیرد، به تشدید اوضاع امنیتی عراق منجر شده است.

جعفری همچنین نسبت به تلاش‌هایی که با هدف تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف میان اهل تسنن و تشیع و عرب و کرد و دیگر گروه‌های عراقی صورت می‌گیرد، هشدار داد.

وی با اشاره به اینکه ائتلاف اتحاد ملی به خود اجازه نمی‌دهد که از حقیقت آنچه که اتفاق افتاده چشم پوشی کند، افزود: ما نباید فرصت قانونی ایجاد شده را از دست بدهیم، چرا که این امر به ضرر امنیت و بازسازی کشور خواهد بود.

انتهای پیام

کد N392583

وبگردی