آفتاب

نماینده ساف در آمریکا: دستیابی به آتش‌بس فوری حق ماست

نماینده ساف در آمریکا: دستیابی به آتش‌بس فوری حق ماست

نماینده سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در آمریکا اعلام کرد که می‌خواهد شاهد پایان خشونت‌های اخیر میان اسرائیل و گروه حماس باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معن رشید عریقات، نماینده سازمان آزادیبخش فلسطین در آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.بی.اس گفت: فکر می‌کنم در حال حاضر حق واقعی ما دست‌یابی به یک آتش‌بس فوری است.

وی افزود: همانطور که می‌دانید حماس در سال‌های اخیر در مواضع سیاسی‌اش عملگرا بوده است. فکر نمی‌کنم که حماس به دنبال رویارویی با اسرائیل باشد.

اظهارات عریقات همزمان با آمادگی اسرائیل برای یک حمله احتمالی زمینی به نوار غزه، محل سکونت 1.7 میلیون تن منتشر شد. ارتش اسرائیل نزدیک به یک هفته است که ظاهرا حملات موشکی خود علیه اعضا و تاسیسات حماس در این منطقه را ادامه داده و به ساکنین نوار غزه تاکید کرده تا برای امنیت خودشان، خانه‌های خود را تخلیه کنند.

برآورد شده که در این مدت بیش از 130 تن کشته و نزدیک به 1000 تن زخمی شده‌اند. گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که حماس به حملات راکتی خود علیه اسرائیل ادامه داده اما هیچ تلفاتی نداشته است.

سازمان ملل روز شنبه خواستار آتش‌بس فوری و کاهش تنش‌ها شد.

عریقات گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باید در حال حاضر این کشتارها و خونریزی‌ها در نوار غزه را متوقف کند. غیرنظامیان بی‌گناه فلسطین زنان هستند که در حال حاضر تاوان حملات هوایی گسترده اسرائیل را می‌پردازند.

ران درمر، سفیر اسرائیل در آمریکا گفت: "عریقات باید نگاه تازه‌ای به قوانین جنگ بیندازد.

وی مدعی شد: در حالی که اسرائیل در تلاش است تا از تلفات اجتناب کند، حماس عمدا غیرنظامیان ما را هدف می‌گیرد! این ناآرامی‌ها زمانی پایان می‌یابد که ما به اهداف نظامی خود که آرامش را برای مردم اسرائیل به ارمغان می‌آورد، دست یابیم. مردم اسرائیل استحقاق مبارزه علیه تروریست‌ها را دارند و خوشبختانه ما می‌توانیم این اقدامات را انجام دهیم.

انتهای پیام

کد N392518

وبگردی