آفتاب

مسکو، واشنگتن را به تلاش برای منزوی کردن روسیه متهم کرد

مسکو، واشنگتن را به تلاش برای منزوی کردن روسیه متهم کرد

مسکو- ایرنا- رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه با اشاره به ادامه تلاش های آمریکا علیه کشورش در سطح بین المللی گفت: باید از تلاش های آمریکا برای انزوای روسیه در عرصه جهانی جلوگیری کنیم.

به گزارش ایرنا، آلکسی پوشکوف روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه روسی ˈراسیسکایا گازتاˈ گفت: مقامهای آمریکا در حال حاضر از آغاز اجرای سیاست منزوی کردن روسیه در سطح جهانی خبر می دهند.

وی افزود: آمریکا تلاش می کند حمایت اتحادیه اروپا را از تلاش های خود برای انزوای بین المللی روسیه جلب کند.

مقام پارلمانی روس خاطرنشان کرد: دولت آمریکا در وهله اول برای اعمال تحریم های اقتصادی از طرف اتحادیه اروپا علیه روسیه تلاش می کند تا بتواند دیواری میان اروپا و این کشور بکشد.

وی ادامه داد: اما کشورهای اروپایی علاقمند به همکاری و روابط نزدیک با روسیه هستند.

پوشکوف با بیان این که روسیه کشور مهم و بزرگی است اظهار داشت: آنها به همکاری با روسیه نیازمند هستند و ما نیز بطور متقابل به کشورهای اروپایی نیاز داریم و به همین دلیل نباید به آمریکا اجازه ایجاد چنین دیوار جدایی را بدهیم.

مقام پارلمانی روس گفت: علاوه بر آن دولت روسیه باید به توسعه روابط با کشورهایی بپردازد که از سیاست منزوی کننده آمریکا علیه روسیه حمایت نمی کنند و باید در خارج از اروپا هم به جستجوی این دسته از کشورها بپردازیم.

وی با بیان این که چین ازجمله این کشورها است، اظهار داشت: سفر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به چین و مواضع پکن در مورد روسیه بسیار مهم است.

پوشکوف گفت: کشورهای عضو بریکس شامل هند و برزیل و آفریقای جنوبی هم که مواضع خود را در وضعیت کنونی تصریح کرده اند بسیار مهم هستند.

وی اضافه کرد: باید با کشورهایی که از سیاست آمریکا برای منزوی کردن روسیه حمایت نمی کنند روابط خود را توسعه دهیم.

روابط روسیه و آمریکا بخاطر بحران اوکراین در ماههای اخیر تیره شده است.

اروپام/2242**۵۱۸** 1337
کد N392358

وبگردی