آفتاب

افزایش معوقات بانکی در سال 92 به نسبت سال قبل

افزایش معوقات بانکی در سال 92 به نسبت سال قبل

... سخنگوی دستگاه قضا گفت: در سال 92 نسبت به سال 91 با افزایش معوقات بانکی روبرو بودیم و امیدواریم در سال 93 شاهد افزایش معوقات بانکی طبق گفته‌ رئیس کل بانک مرکزی که عزم در این راستا جدی است، نباشیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای در شصت و پنجمین نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا قرار بازداشت بابک زنجانی ادامه پیدا می‌کند و این که جلساتی که در هفته گذشته با ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی داشتید چگونه بود، گفت: تمدید قرار بازداشت به نظر قاضی و بازپرس پرونده بستگی دارد.

وی ادامه داد: در این هفته همانطور که در ابتدای صحبت‌هایم بیان کردم با کلیات ماجرا موافقت شد و حال این که چگونه انجام شود بستگی به ادامه رسیدگی دارد. این که خریداران دیگری در این رابطه مراجعه کردند یا نه اطلاعی ندارم و قوه قضاییه مسائل را بررسی می‌کند.

وی درباره‌ متفاوت بودن اسامی بدهکاران بانکی که هم از سوی قوه قضاییه و هم از سوی بانک مرکزی اعلام شده که مورد سوال یکی از خبرنگاران بود گفت: ریاست محترم بانک مرکزی اعلام کردند در رابطه با جلوگیری از معوقات بانکی عزم جدی داریم و ما نیز امیدواریم شاهد تکرار این مساله نباشیم. در سال 92 نسبت به سال 91 با افزایش معوقات بانکی روبرو بودیم و اگر عزم جدی وجود دارد نباید شاهد افزایش بیشتر معوقات باشیم.

وی در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر دادستانی کل از برخی از مشتری‌ها دعوت کرده و با آنها به گفت و گو نشسته تا ببیند چه مقدار حساب‌ها تسویه شده است.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: بله، اسامی با یکدیگر متفاوت بود و در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم مبالغ را وصول کنیم.

خبرنگاری با اشاره به صحبت‌های جلسات گذشته دادستان کل کشور مبنی بر این که رسانه‌ها نباید باعث تشویش اذهان عمومی شوند از سخنگوی دستگاه قضایی پرسید که اگر مدارکی به دست رسانه‌ها می‌رسد آیا مرجعی را می‌توانید معرفی کنید که این مدارک را به دست قوه قضاییه برسانند که وی گفت: البته این موضوع را قانون می‌گوید که مطالب کذب را اشاعه ندهید بله من هم این قانون را توصیه می‌کنم و نگه داشتن جامعه‌ای آرام به نفع همه است. در خصوص این مطلب نیز باید بگویم اگر این مدارک دارای جنبه‌ عمومی است می‌توانید آن را به دادستان محل اعلام کنید سپس به عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرده حکم پرونده "م. ر" به زودی منتشر خواهد شد، گفت: البته ایشان نگفته‌اند منتشر می‌شود بلکه گفته‌اند صادر می‌شود. همانطور که قبل‌تر عرض کردم دادگاه تمام شده اما ختم رسیدگی اعلام نشده و هنوز نیز حکمی در رابطه با آن صادر نشده است.

ادامه دارد ...

کد N392339

وبگردی