آفتاب
بررسی تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه

خالد قدومی: آتش‌بس در مقابل آتش‌بس پذیرفتنی نیست

خالد قدومی: آتش‌بس در مقابل آتش‌بس پذیرفتنی نیست

نماینده جنبش حماس در تهران گفت: هرگونه طرح آتش‌بس با رژیم صهیونیستی باید برآورده کننده خواسته‌های ملت فلسطین و مقاومت باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد قدومی صبح دوشنبه در نشست رسانه‌یی "بررسی تهاجم رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و نوار غزه" که در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد درباره هدف از این حملات گفت: دشمن برای تهاجم و تجاوز وحشیانه خود نیازی به بهانه ندارد. تهاجم و تجاوز یک کنش است و مقاومت در مقابل آن یک واکنش است.

او با اشاره به روحیه بالای مردم غزه با وجود حملات سنگین رژیم صهیونیستی و پرداختن آن‌ها به کارهای روزمره‌شان اظهار کرد: نیروهای مقاومت با تمام توان خود توانستند ضرباتی را به رژیم صهیونیستی وارد کنند و موشک‌های آن‌ها تا حیفا و دیمونا رسیده است و به طور کلی نهادهای امنیتی، نظامی، سیاسی و اجتماعی آن را هدف قرار داد. در کنار این جنگ، جنگ سایبری هم وجود داشته که مقاومت توانسته دستاوردهای خوبی به‌دست آورد. آن‌ها توانستند از طریق نیروهای نفوذی به قلب دشمن نفوذ کنند که این امر نشان از توان مقاومت است. در واقع مقاومت توانسته تصمیم گیرنده و هم مایه عزت باشد.

قدومی در ادامه به بررسی تحرکات سیاسی در فلسطین پرداخت و افزود: آمریکا و تونی بلر از کمیته چهارجانبه و هم‌چنین استکبار جهانی سعی کردند که علیه مقاومت توطئه کرده و اتهاماتی را علیه آن مطرح کنند. آن چه که برای ما قابل تصور نبود سرزنش سخنگوی محمود عباس در سازمان ملل نسبت به حملات موشکی مقاومت و محکوم کردن آن بوده است. این عوام‌فریبی‌ها تاثیری بر مقاومت نگذاشته چون مقاومت توان خود را از خداوند می گیرد؛ اگرچه دوستان ما را تنها گذاشتند اما چون توان خود را از خدا می‌گیریم پا برجا هستیم.

وی تأکید کرد: نیروهای مقاومت توانایی خوبی برای ادامه جنگ دارند و اظهارات مسوولان جنبش‌های جهاد و حماس حکایت از سربلندی مقاومت دارد و این که خود را آماده جنگ کرده‌اند و رژیم صهیونیستی هرگز تاب تحمل در برابر مقاومت را نخواهد داشت.

نماینده جنبش حماس با اشاره به بحث آتش‌بس گفت: به هیچ وجه این پذیرفتنی نیست که آتش‌بس در برابر آتش‌بس باشد. وعده‌هایی در رابطه با آتش‌بس هم‌چون برداشته شدن تحریم‌ها و غیره داده شده بود اما هیچ وعده‌ای محقق نشد و تا این لحظه طرح مدونی ارائه نشده و این طرح‌ها برآورده کننده خواسته‌های ملت فلسطین و مقاومت نیست. ما در جبهه مقاومت پیام پیروزی و پوشالی بودن رژیم صهیونیستی را به جهانیان اعلام کردیم.

در ادامه این سخنان قدومی در پاسخ به این سوال که خواسته مقاومت از کشورهای اسلامی و عربی چیست؟ اظهار کرد: ما همه چیز از آن‌ها انتظار داریم. معتقدیم مساله فلسطین مساله جهان اسلام است اما منتظر آن‌ها نخواهیم بود. ما از خودمان دفاع می‌کنیم اما اگر بخواهند در این عزت با ما سهیم باشند می‌تواند وارد میدان شوند.

او در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که با توجه به حمایت‌های تشکیلات خود گردان از تهاجمات رژیم صهیونیستی چه آینده‌ای برای دولت وحدت ملی پیش‌بینی می‌کنید؟ اظهار کرد: طرح این سوال زود است چرا که شرایط، شرایطی جنگی است و باید از هرآن چه که باعث تفرقه شود پرهیز کرد چرا که ما دنبال تشکیل دولت وحدت ملی و موفقیت آن هستیم.

قدومی درباره سه سرباز صهیونیستی ربوده شده گفت:‌ ما اطلاعی از سرنوشت این افراد نداشتیم و هرآن چه که در اختیار داشتیم آن چیزی بود که منابع صهیونیستی اعلام می‌کردند که نمی‌توان به آن اطمینان کرد.

نماینده جنبش حماس در تهران در ارزیابی از خسارت‌های وارده در طول چند روز گذشته به غزه گفت: بیش‌ترین مساله‌ای که رژیم صهیونیستی تحت تأثیر آن قرار گرفت روحیه مردم است. به دنبال بیانیه‌ هشدارآمیز گردان عزالدین قسام بر انجام حملات موشکی تصادف‌ها و آتش‌سوزی‌ها در مناطق شهرک‌نشین ایجاد شد که این بیانگر ترس آن‌ها از موشک‌های مقاومت بود. در حالی که در همین شرایط در نوار غزه مردم آزادانه به کارهای روزمره می‌پرداختند البته نمی‌توانیم به لحاظ نظامی مقایسه‌ای انجام دهیم. نیروهای رژیم صهیونیستی تعداد 2500 منطقه را هدف قرار دادند و مقاومت توانسته 1700 منطقه از اسراییل را هدف قرار دهد بنابراین این‌طور نیست که طرف مقابلی زمین‌گیر شده باشد. اظهاراتی هم از سوی مسوولان رژیم صهیونیستی هست که نشان می‌دهد طرف اسراییلی تا چه حد در این حملات دستپاچه شده است.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها بیان کرد:‌ رسانه‌ها به ما کمک چندانی نمی‌کنند. ما نمی‌توانیم از قلب دشمن و میزان خسارت‌هایی که به آن‌ها وارد شده اخباری تهیه کنیم و با دروغ‌پردازی‌های رژیم صهیونیستی در این خصوص مواجه‌ایم. ما با مقاومتی هستیم که مورد تجاوز قرار گرفته و تنها وظیفه‌اش دفاع از خود و ملت فلسطین در برابر تجاوزات است.

قدومی هم‌چنین اخبار منتشر شده درباره سفر خالد مشعل به استانبول به منظور بررسی طرح آتش‌بس را تکذیب کرد و گفت: این خبر صحت ندارد و این‌ها شایعه‌ای بیش نیستند.

او در پاسخ به این سوال که منظور شما از این که گفتید "دوستان‌مان ما را تنها گذاشتند" چه کشورهایی است با توجه به این که کشورهای دوست حامی مقاومت در منطقه ایران، لبنان و ترکیه هستند، اظهار کرد: روابط ما با ایران تغییری نکرده و ما روابط خوبی با یکدیگر داریم اما از اختلافات ما با برادران سوری مطلع هستید.

انتهای پیام

کد N392247

وبگردی